Monicas vardag!

Alla inlägg den 25 februari 2009

Av Monica - 25 februari 2009 17:07

 Åkte till Älvsbyn direkt efter skolan igår, hade sån fruktansvärd värk i händerna i natt efter allt slipande med rondellen så jag ville bara gråta, min älskade sprang ut i kallingarna och hämtade is som han krossade i en påse så jag kunde lägga handen på. Det lindrade faktiskt lite... Tack gubben min! :)

Kom hem för en stund sedan, varit i stan och ätit lunch med Lena, strosat en stund och sedan jobbat ett par timmar som kontaktperson. Maten på thai-garden smakade lika bra som alltid, ja, lite bättre faktiskt, för nu var det ett tag sedan sist!

Var mätt så det föreslog och skulle möta kvinnan jag är kontaktperson för på kvartersbageriet kl.14 Frågade personalen om de hade glutenfria semlor, och förbajje mig hade dom inte det! Klart jag slog till med en, fast jag var så mätt så det räckte och blev över... Blir ju den enda semlan jag äter i år, så det gick att få ner den...

Jag är förstås mätt fortfarande så jag stekte parisare med bröd till barnen till middag, väntar på att Lena ska komma promenerandes hit från bergsviken, lovade att gå med henne hem sen! Kan nog behövas bränna någon kalori , så jag hänger med...


Gjort 2 st 12-timmars pass på skolan, idag är jag ledig, då vi skulle gå till lunch bara och ha självstudier hemma sedan. Jag ska ju på praktik i morgon och på fredag på Vattenfall, så jag får ju full veckan ändå. Har ordnat med praktik på måndag också (hm, min lediga dag egentligen) måste ju visa framfötterna nu, så jag ska vara på Rotik med Sven, min granne...

Sen är det bara 3 dagar kvar på skolan, sen är det över. Känns lite vemodigt då jag trivs så bra och det är så kul att lära sig saker. Känner att det finns så mycket mer jag vill lära mig, svetsa i rör och rostfritt, aluminium mm...


Jo, hann in på spacsavers i stan också för att titta på glasögon, dom hade så bra erbjudande så jag slog till med 2 par nya glasögon. Behövde ett par med solglas, och nu fick man 2 par till priset av 1. Hittade två par riktigt fina bågar för 995 kr, så det blev dom, tog ett par med vanligt glas och ett par med solglas, fick lägga till 250 kr för solglaset! Inte illa, 2 par glasögon för 1245 kr!

Nu ska jag gå och göra mig en god kopp kaffe med hasselnötssmak..eller ska jag ta med kryddig vaniljsmak...Hmm...Inte lätt att ta svåra beslut...


Kram Monica

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards