Monicas vardag!

Alla inlägg under april 2009

Av Monica - 13 april 2009 20:06

Vilken härlig dag, varmaste hittills tror jag minsann.

Suttit ute mestadels idag, grillat korv på elgrillen, bara nästan lika gott som att grilla över öppen eld! Men enkelt och smidigt...

Gjorde en västerbottensostpaj idag som vi åt som förrätt, och en gryta på fläskfilé, champinjoner, morötter som jag kryddade väl med rosépeppar som vi åt som varmrätt. Stekt potatis serverades till den.

Som pricken över i:t tog vi oss en biltur och körde infjärden runt, och avslutade på Kvantum med en mjukglass :)

På vägen hem stannade vi hos Gunilla på en snabbvisit.

Ska nu kolla om det är något bra på tv:n

I morgon är det vardag igen, och Kent åker hem för att jobba tidigt på morronen.


Kram Monica



Av Monica - 12 april 2009 23:48

Nu har vi varit där...

Var faktiskt inget märkvärdigt alls i vårt tycke... Långtråkigt, kan inte tycka att dom sjöng vackert. Maten var god, och personalen gullig. Men hade hellre suttit på tu man hand på thai garden i mysig, lugn miljö, istället för att sitta i långbord med människor man inte känner, äta på papperstallrikar i en omysig miljö.

Nåja, nu har vi provat på detta och det är ju en erfarenhet rikare. Vi åkte hem en stund efter det vi ätit.

Hör och häpna, men Kent var hungrig nu igen, och han och Kenny drog iväg på Sunes för att äta ett skrovmål!!!!


Sov Gott, hoppas på sol i morgon också!


Kram Monica

Av Monica - 12 april 2009 15:58

Äntligen får vi se solen lysa i påsk...

Idag har vi suttit ute och druckit kaffe och njutit, tvättat bilarna, hackat bort is från infarten, krattat blombänken vid väggen...

Såg ett par flugor surra omkring mot husväggen på södersidan medans 2 tranor flög och skränade ovanför oss.

Provade min nya cykel, Kent satt fast cykelkorgen på styret, så jag lastade korgen full med returpapper som jag cyklade iväg med till återvinningen. Hoppas Maja ryms i korgen om vi ska cykla långt och fort nån gång... Ska sätta en mjuk handduk i korgen så hon har det skönt där.

Kan inte sticka under stol med att jag önskade att det var en motorcykel i stället jag gled fram på. Fy, vad jag saknar den...

Nu ska vi fixa oss i ordning tills vi ska iväg och äta thailändsk buffé ochfira nyår. Blir himla smaskens...

Påskaftonskvällen gick i filmens tecken, först Robinson, direkt efter började en bra drama, mycket bra var den. Efter den gick vi och duschade, bastade och peelade oss. När vi kom ner igen så var det en bra film på ettan som vi fastnade vid. Efter den och lite bus så slocknade vi kl.03

Men vi var uppe före 10 i morse, man blir så mycket piggare när man ser solen lysa in...


Kram Monica


Av Monica - 11 april 2009 18:29

Herregud, så mätt man är! Vi har just ätit en påskmiddag bestående av entrecote, pommes, ratatouille, järpar som jag fyllde med hackade oliver, och turkiska kryddor och nubbesallad. Vi hade tänkt att göra en dessert också men jag tror vi avvaktar med den!

Tidigare idag var vi ute och körde med bilen, hamnade på några vägar jag aldrig varit på förut, mot N Haraholmen, vilket fint ställe och vilka fina stugor! Där skulle man kunna tänka sig ha en liten stuga vid vattnet...

Körde förbi mina föräldrar och drack en kopp kaffe också, Maja (vovven) ville stanna hos mormor och morfar, och så klart hon fick det!

Hade ju tänkt göra en brasa och sitta och sola och grilla korv idag, men det var himla rått och kallt ute, så vi tappade lusten för det .

Ikväll är det Robinson igen, längtar...


Kram Monica

Av Monica - 10 april 2009 13:21

Hörde precis på radion att det gick en naken påskkärring me blommig hatt, rullator me kvast, fjädrar och systempåse på motorvägen.

Vill du jag ska hämta dig??

GLAD PÅSK! :)

Av Monica - 10 april 2009 13:17

Ja, då är man på väg igen. Arslet fullt av stickor! Glömde polera kvasten, och inte hitta jag kattfan heller, så jag tog grannens, den är röd, så nu får de andra kärringarna nåt att skratta åt. Men jag har iaf en espressomaskin med mig, man är väl modern. Vi syns på Blåkulla! GLAD PÅSK!

Av Monica - 10 april 2009 13:15

Hej!

När åker du? Själv drar jag vid fyra-tiden. Det mesta är klart, badat katten i neon, satt lysdioder i hucklet, fixar just nu hjullagren på kvasten, blir raketbränsle i år! Om vi ändå inte syns önskar vi dig o de dina en riktigt GLAD PÅSK!

Av Monica - 10 april 2009 12:36

Men fyyyy vad trist väder, snön bara vräker ner, blött och slaskigt så det räcker och blir över...

Är fortfarande i älvsbyn, just varit på en prommis med vovven, och man blev blöt om fötterna, nu är det stövlar som gäller...

Vi ska ut och äta fläskfilé Oskar i em på en restaurang här i älvsbyn, blir gott och mysigt...

Får se om vi åker till Piteå ikväll eller i morgon...


Kram Monica

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards