Monicas vardag!

Alla inlägg under september 2009

Av Monica - 17 september 2009 15:07

Det är inte alltid den som sitter vackrast som är renast i rumpan! Flört

 

Livet är som en cykel. Slutar man trampa faller man av..

 

Hur kan det komma sig att allt som jag tycker om framkallar cancer hos möss?

 

En fördel med att vänta barn är att man vet var man har dem..

 

Förmågan att tänka annorlunda än i går

skiljer den vise från den envise...

 

När Gud skapade mannen skojade hon bara..

 

Och så var det damen som sa till bilförsäljaren:

- Får du en stund över så håll käften!

 

Män har inget tålamod.

Det var därför de uppfann blixtlåset.

 


Av Monica - 16 september 2009 19:33

Blev utringd kl.07 i morse på jobb, en som blivit sjuk på äldreboendet, så det var bara att hoppa i kläderna och snabbt iväg. Hade ingen hundvakt men det var bara att ta med hunden, och gissa om hon varit uppskattad idag...

Hon har skött sig exemplariskt, trodde hon skulle bli stressad av allt jag får springa och alla nya intryck, men icke, hon har mått som en prinsessa. Blivit kliad och gulligullad med hela dagen. Men rätt slut var hon efter arbetsdagens slut.

Då bar det iväg till älvsbyn där vi är nu...

Kent köpte en ny soffa igår, sååå fin och sååå skön! Nu ska vi beställa en ny ryamatta från Ellos, med 40% rabatt blir det ett bra pris.

Av Monica - 15 september 2009 15:46

...vem du nu är!

Men nu funkar det att lägga in länkar som vanligt, tack så mycket!

Av Monica - 15 september 2009 15:21

Funkar ju inte när jag ska sätta in länkar till adresser sen dom gjort om denna sida!

Kolla hur det blir, har satt in Susannes nya bloggadress som länk, och det är bara min blogg som öppnas i ny sida! Hur gör jag, någon kunnig????

Av Monica - 15 september 2009 15:04

Fick kaffefrämmande i morse, satt ute och surrade...

For och cyklade en sväng med vovven till ICA och hämtade ut mitt paket från Cellbes. Alla kläder passade perfekt så jag är supernöjd! Köpte bl a tunikan på bild samt leggings med spets nertill i svart och ett par i vitt. Den stickade tröjan är precis en sån som jag länge velat ha, de är så fina till jeans...

 Blir att beställa mer därifrån framöver...

    



Nu har jag lasagnen i ugnen, gjort en vanlig och en glutenfri, åh, vad jag längtar att äta, kurrar i lillmagen då jag känner dofterna...


Nu ska jag sätta mig ute med en kaffe och rök...

Av Monica - 14 september 2009 18:29

Blev så enkelt som varmkorv och makaroner till middag idag, fast själv åt jag upp kålpuddingen från i lördags, är väldigt svag för kålpudding....


Kent vilar i tre timmar enligt doktorns order efter behandlingen...


Sura miner här, tv:n funkar inte ikväll heller, och inte igår heller för den delen så jag missade Ensam mamma söker... Har byggt upp en stor irritation ang. Telia digitaltv, men har ju bestämt att jag ska ge dom till den 17:e , men det kliar i fingrarna att säga upp avtalat redan nu...har vi ingen bild då så blir det Boxer eller nåt annat igen...

Hade sett fram emot att se Hollywoodfruar ikväll på trean....

Av Monica - 14 september 2009 13:32

Packade picknick-korgen med korv och kaffe och drog iväg till Pitsundet för att grilla och må gott i solen..

Vilken fin höstdag, promenerade lite där i de vackra omgivningarna, grillade , drack kaffe och satt och solade...

Gäller att ta tillvara på dessa fina höstdagar medans man är ledig och innan det blir för kallt...


Kent ska till smärtkliniken efter jobbet idag och kommer sen hit för att tillbringa kvällen med mig...mysigt...

      


Av Monica - 13 september 2009 19:13

Blev även förtjust i denna underbara taklampa från Claes Ohlson, var jättesnygg i verkligheten, med "cromat" svart tyg + hängande prismor i olika längder i glas, priset var 269 kr i Piteå tror jag... Synd jag nyligt har köpt ny taklampa i rummet... (men den är också fin!)  


  






Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards