Monicas vardag!

Alla inlägg under november 2009

Av Monica - 12 november 2009 18:34

Var -12.1 grader när jag steg upp klockan 06 i morse. Kallaste dagen denna höst!


Hade tid för att ställa in framvagnen kl.07 på Ok i morse. När jag kom dit så fann mekanikern att en styrled var glapp så den måste bytas först. De hade ingen hemma så det blir nästa torsdag, och ännu dyrare blir det...suck..


Hade besök av Gunilla idag, och hon hade köpt med sig en glutenfri kladdkaka och glass.

Ni kan ju gissa om det var gott. Den godaste kladdigaste kladdkaka jag ätit...


Stekt en stor sik i ugnen till middag...


Varit på stan och gjort veckans plikt som kontaktperson i eftermiddag, bara strosat runt och pratat lite...

Fyndade trosor på Cubus!


Blekt utväxten på dotterns hår och det blekningsmedel som blev över kladdade jag dit på mitt hår. Håret mitt blev betydligt mörkare sen jag klippte mig. Nästan allt det solblekta topphåret försvann ju under saxen.

Hade tänkt färga det brunt med nu blev det ljusa slingor istället, få se hur det blir....


Ha en bra kväll...Kram

Av Monica - 11 november 2009 16:52

Snart är kåldolmarna klara, åh vad gott det ska bli...


Jobbat idag, gått bredvid som personlig assistent hos samma brukare som tidigare...

Hämtade Maja(vovven) hos mormor efteråt, hon skickade nybakade bullar till barnen, gulligt!


Bonde söker fru ikväll, blir att mysa i soffan...


Måste upp tidigt i morron, ska lämna in bilen på OK verkstaden för att ställa in framvagnen kl.07Rynkar på näsan

Ännu en utgift som inge rolig var....Inget som syns ju....

Av Monica - 10 november 2009 15:56

Haft problem med explorer sen igår. Har inte gått att öppna webbläsaren alls.

Har Mozilla också installerat men det funkar inte heller som jag vill, och man är ju van explorer...


Hållt på hela dagen för att försöka få till det hela, gick till slut med lite hjälp av sonen...

Hoppas nu det funkar som det ska. Min dator börjar bli lite trött och knäpp, vissa tangenter är borta och en del funkar när de behagar. Är väl bara en tidsfråga innan den klappar ihop totalt..


Gubben ligger hemma och är förkyld och febrig, stackaren... Puss till dig...


Ska strax iväg med vovven till mormor då jag ska jobba i morron...


  


  

Av Monica - 9 november 2009 15:22

Var och gick med vovven i skogen en sväng, tur man alltid har med sig mobilen och kan ta foton när man ser nåt fint!

Snön gnistrar ju så vackert i träden när solen ligger på, så man bara måste knäppa lite kort...

Snart dags för middag, tror det blir rester sen helgen på menyn idag...







Av Monica - 9 november 2009 12:15

Var ju och tatuerade mig nu igår hos Niklas Patomella och blev så himla nöjd över resultatet! Tycker han är himla duktig och bra på att rita upp som man vill ha det...


Rosen tog ca 3 timmar och göra, tar nog lite längre tid att göra en "Cover up" över en gammal tatuering då det ska färgläggas mycket.


Här kommer lite bilder...


  

Så här såg det ut på armen före, den gjorde jag för 14 år sen. Väldigt ful, liten och solblekt!


Min nya   

Så här blev resultatet av den nya, ska tillbaka när den läkt och kolla ifall något behöver korrigeras eller fyllas i mer.


   Det här är fjärilen på nyckelbenet före, den gjorde jag hos "Poppen" för 13 år sen. Den har "flytit" ut och blivit väldigt solblekt. Dessutom är den för liten och "ensam och tråkig".


   Blev lite mer "liv" i fjärilen med lite krusiduller och så satt han in lite lila färg som matchar rosen på armen.

Av Monica - 9 november 2009 12:12

Den här tjusige herrn stod vid min infart idag när jag kom hem från Älvsbyn!

Kul att se att tonåringarna har barnasinnet kvar och har varit ute och "lekt" i snön medans jag varit bortaSkrattande

Men...hmm... I snögubbens mungipa sitter det en cigarett....Förvånad

Det tyckte tonåringarna var skitkul! Ser rätt uppkäftigt ut faktiskt!

  

Av Monica - 7 november 2009 22:54

Blev så ljust och fint ute med lite snö...

Kommit lite grann i dag faktiskt, ligger kvar trots det varit kring 0 grader idag...

Min lilla solhörna är nu vittäckt av snö.

  


Annars har vi hälsat på Kents bror idag, och barnen kom hem efter idag efter att ha sovit hos sin far inatt.


Bjöd hit min bror på middag ikväll, gjorde en fläskfilégryta med bacon, paprika, champinjoner, purjolök, vitlök och en massa rosépeppar...råstekt potatis till, mums...


Nu ska jag återgå till filmen jag ser på fyran...natti

Av Monica - 6 november 2009 21:45

Har sett på IDOL, oj vad de är duktiga allihop. Erik var ju helt enorm med Queen -låten ikväll...WOW!

Calle gick inte heller av för hackor!


Blir spännande att se röstningen, skulle jag välja så skulle Rabih eller Eddie åka ut...

Rabihs röst orkar jag inte höra på länge, den är enformig och för ljus. Passar inte alls att sjunga alla låt-klanger...


Vi får se snart hur det går...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards