Monicas vardag!

Alla inlägg under december 2009

Av Monica - 15 december 2009 16:53

I Luleå på Willy´s idag, och tjänat många kronor hoppas jag...

Hmm...Hade jag inte handlat alls så hade jag tjänat ännu mer.

Men mat behöver vi , nu har jag handlat det mesta till julen också...SKönt.


Sen har jag kollat lite på nätet samtidigt som jag hade bordssolariumet igång här bredvid mig, slog två flugor i en smäll, hehe

Vid datorn sitter jag i alla fall still en stund...

Känner det hettar lite om kinderna.


Dottern åkt in till stan, hade tänkt åka till älvsbyn, men gubben sovit lite dåligt inatt efter behandlingen på smärtkliniken i går så han orkade inte riktigt med mig ikväll... Men vi träffas ju förhoppningsvist på fredag kväll.


I morron och på torsdag har jag jobb som jag vet, kul!


Nu ska jag steka en hamburgare till mig och sonen. Köpte en hel kartong på Willy´s...



Av Monica - 14 december 2009 21:29

Blev kärleksmums jag bakade idag!


Gubben kom förbi en snabbsväng efter det han varit på smärtkliniken och fikade... Han skulle hämta upp sonen hos en kompis på vägen hem så han kunde inte stanna så länge. Men ett par pussar hanns med  


Jag och äldsta sonen ska till Luleå och Willys och handla i morron bitti.

Min bilstereo har blivit helt tyst, så jag har varit ute i garaget och försökt att fixa den, men hur jag än försöker så får jag inget ljud. Måste ju vara nåt brott på nån högtalarkabel nånstans. Får nog fråga min bror som är bra på sånt...


Ena extraljuset funkade inte heller. Det var jordkabeln som lossnat så jag har satt på ett nytt flatstift, men fästet hade gått av i extraljuset så jag måste nog löda fast det så det sitter. Gör det vid ett annat tillfälle...


Nu ska jag fortsätta se filmen med dottern på nian..

Den heter Eight below. Spännande film som utspelar sig i Antarktis.

Av Monica - 14 december 2009 12:19

Måste ta tag i julbaket nu!


Inte för att det fikas så mycket här, men man vill ändå ha nåt gott i frysen att bjuda på om någon dyker upp!


Får se vad det blir för nåt idag....

Av Monica - 13 december 2009 10:20

Har lussat för min gubbe på morronen...

Kom in med glitter i håret och en bricka med te och varma bullar...

Sången överlämnar jag till någon annan  


Sitter i sängen nu och surfar runt med gubben snarkandes vid min sida....Kurr....

Är ju så varmt och mysigt med sällskap...


Dottern ska vara med i Lucia-tåget på skolan i morron, vi har jagat runt på stan efter ett lusse-linne, men finns inte kvar någonstans i hennes storlek..


Messade min väninnor med döttrar och fick napp hos en, toppen!

Av Monica - 10 december 2009 23:38

Fick igång datorskrället efter mycket om och men...

Någon Windows-fil som blivit skadad som jag hoppas gick att reparera.

Får väl se om den startar i morron...


Ska låta virusprogrammet genomsöka  hela datorn och rootsystemet inatt, kanske är nåt läskigt virus som gömmer sig...


Vad känslosamt det blev på upphällningen av "Mammas pojkar"

Tycker personligen att alla tre gjorde fel val....

Läste på tv4.se om vad som hände sedan...

Ingen fortsatte sin relation efter tv-inspelningen ...


Nu dags att leta sig till kojs...

Nattinatti     

Av Monica - 10 december 2009 18:07

Min dator har lagt av helt nu...

Har haft en himla otur med min maskinpark nu , slutar det aldrig att jävlas!!  

Går inte ens att starta, suck...

Har fått låna dotterns dator en liten stund nu, gulliga henne...


Varit på stan idag med äldsta sonen, han fick välja själv vilka julklappar han behöver. Vet att han behöver lite kläder, vilket han aldrig har råd eller skulle köpa i vanliga fall... Han hittade en del faktiskt så han var glad!

Tråkigt att han vet om klapparna men bättre han får det han vill ha istället för nåt onödigt...

Har två klappar här hemma som han inget vet om iaf...hihi... Så lite spänning får han ändå på julafton!


Köpte även ett par små klappar till yngsta sonen. Det han mest behöver och önskar sig är en mobiltelefon. Men det har jag inte råd att köpa då jag har 3 kottar som man ska vara rättvis mot.

Så jag ger  nog ett litet bidrag till en sådan, så får vi hoppas att han får mer bidrag av tomten... Kanske det räcker...

Jodå, mina barn är nöjda med det lilla här i livet.

Är absolut ingen värstingtelefon som är hans krav....


Sista avsnittet av "Mammas pojkar" ikväll, åh, så spännande...

Av Monica - 9 december 2009 18:32

Hittade just min favorit-tomte som jag glömt bort i år!

Den tomten förvaras inte i vindan med de andra julsakerna...

Nä, han får vara inne i värmen i en garderob uppe året runt.

Han har det bra, han! Men tyvärr var det därför som jag glömde bort honom i år!


Tycker faktiskt det har fattats nåt, kanske julstämningen infinner sig nu!  

Lyser med fiberoptik och är sååå fin.


Minns mitt första möte med honom på Blomsterslottet i Skellefteå.

En affär jag för övrigt älskar. När vi hade torpet där så gick ofta våra utflykter till just Blomsterslottet. De har så fint, speciellt i juletid.

I alla fall då kunde man hitta annorlunda julpynt och belysning där.


Nu är han iaf på plats igen. Står på högtalaren som tidigare år och ser så julig och fin ut! Love him!  

  

Av Monica - 9 december 2009 17:50

Först jobbat som personlig assistent och for sedan och jobbade som kontaktperson. Blekte slingor och åt glutenfria lussebullar med glögg som hon bjöd på, mums...


Körde en biltvätt på vägen hem...

Liten idé men den var väääldigt skitig.


Bakade pizza när jag kom hem, en till mig och en plåt till barnen, var också mums!


Nu ska jag bara ta det lugnt och invänta Bonde söker fru.


Blev jättebra i köket med kylen, och vad hög den är, trodde inte först att lilla jag skulle nå översta hyllan i den, men jodå...

Kent sågade bänkar och hyllor så den skulle passa.

Men fyy vad det dammade....  


Steg upp med Kent i morse kl.05 .

Gjorde som jag brukar goda mackor så han har till frukost på jobbet.

Så det känns att det varit en lång och stressig dag idag.

Blir ju att man är uppe rätt länge när man träffas också!

Han är också jättetrött idag, stackaren,  och är nu och hjälper sin son att skruva i bilen.


Dottern är förkyld och legat hemma idag, och sonen hade försovit sig...

Vaknade kl. 14 ( !!!!!!!!!) och insåg att det inte var mycket kvar av den skoldagen!

Om man försover sig en kvart må ju vara hänt, men hur fasen kan man försova sig över 6 timmar... Ja, är man tonåring så är det nog inte omöjligt!

Tur att det inte händer så ofta.

  


Obs! Lånad bild från nätet!


Ha en fin onsdagskväll!

Kram

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards