Monicas vardag!

Alla inlägg den 14 januari 2010

Av Monica - 14 januari 2010 23:11

Lilla Maja fick slicka av vispen med grädde som är bland det godaste som finns i hennes hundliv!

Slickade från alla vinklar så man inte missade nåt!

        

Av Monica - 14 januari 2010 23:08

Jo, dottern var på bakhumör ikväll och bakade glutenfria muffins.


De blev fantastiskt goda, hon var sugen på att prova göra cupcaces men det var så många ingredienser , så alltid var det något som fattades trots att jag har välfyllt skafferi!


Nu blev det chokladmuffins istället som hon fyllde med hallon och hackad blockchoklad, dekorerade fint med "hjärtan"

  

Av Monica - 14 januari 2010 23:02

Gjorde nån slags nasi goreng/risotto/pilaffaris till middag idag...


Stekte iaf upp ris i lite olja i stekpanna, kryddade med gurkmeja, vitlök, hackad gul lök, salt, grönsaksbuljongtärning och spädde med vatten. La på folie eftersom jag saknar lock till min stekpanna.


Lät vattnet koka in med avstängd platta.


La över riset i en skål medans jag stekte ihop julskinkan som blivit över hackad i tärningar, 2 hackade röda paprikor, en morot i skuren i tänkdsticksstora strimlor. Kryddade på med korianderkrydda och nymalen peppar.



Blandade ihop allt, lätt som en plätt och gott som bara den!

  

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards