Monicas vardag!

Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Monica - 3 mars 2010 18:21

Nu är vi framme i älvsbyn, bilen vibrerade nåt fruktansvärt så jag fick stanna och ta bort navkapslarna och gräva bort med en skruvmejsel en massa snö som packat i fälgarna. Gick som på räls sen....


Nu ska vi snart på bio...

Kram*

Av Monica - 3 mars 2010 14:21

Jag har skottat fram brevlådan nu, som var gömd bakom nåt vitt....

Fick ingen post idag ens då jag var för sent ute med spaden...


Sonen har skottat så vi kommer ut på baksidan till skotern. Snön hade drevat över en meter och tryckt upp dörren vi har i loftgången till baksidan. Snön hade då vräkt ut mot ytterdörren och hela bron... Usch, vad han fick skotta....

Skotern är då inte att tänka på att förflytta innan det fått sjunka ihop lite, är 120 cm lössnö på sina håll där bak där det drevat som värst....


Snön yr omkring fortfarande men men inte alls lika mycket nu.

  


Blir bio ikväll, gubben har gett klartecken  

Dottern ville följa med och sonen ska med kompisarna och bada på Tropikbadet på Pite havsbad.


Ha en fin eftermiddag och kväll....



Av Monica - 3 mars 2010 10:42

Snöstorm fortfarande...

Det har drevat massor med snö på gården. Man var gråtfärdig när man gick ut i morse...

Min gulliga granne var igång med sin minitraktor och kom när han såg jag började skotta... Fort var det gjort så var min gård skottad  


Ville gärna visa min uppskattning så jag sprang in och hämtade en flaska  ouzo med kaffesmak som jag och Kent köpte i Rhodos i höstas.

Grannen sa han skulle bjuda mig på en hutt sen, hihi


Hade tänkt köpa en whiskey men när jag pratade med Kent så gav han förslag att ge bort vår ouzo.


Dricker inte mycket starka drycker så den hade förblivit oöppnad.

Nu kom den väl till pass och min granne blev sååå glad!


Pluggade igår och i morse och nu är jag redo för att göra ett nytt prov.

Hoppas det går vägen...  


Kram*

           

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards