Monicas vardag!

Alla inlägg den 8 mars 2010

Av Monica - 8 mars 2010 20:46

Det var en hel del snö på garagetaket.

Dörren till garaget gick knappt att stänga pga snötyngden, och då är det dags att göra nåt åt det!

Det var en hel del snö, sonen har skottat av det en gång tidigare i vinter, och lite även häromdagen.

Jag tog resten idag och det var en hel del snö, nu ska det som är på hustaken också rasa ner så det blir väl att man måste skotta snart igen.

Tänkte ta upp renskinnet och kaffe och ligga och sola på taket någon fin dag framöver...



Detta är "min" gata och kyrktornet sett från taket!



Min hund Maja och grannens hund Tindra lekte "Herre på Täppan" !


Var tvungen att skotta över stegen som jag klättrade upp på, jag fick lov att hoppa ner, var ju riktigt roligt! :)


           

Av Monica - 8 mars 2010 11:47

Maria (Maya) ska snart komma och hälsa på mig för första gången, blir jättekul!

Blir kul att surra en stund, blir inget pluggande idag, skjutsade sonen tidigt till körskolan och "Lilla Uppkörningen", hälsade på mor o far och sen skottade jag av garagetaket och tog en kall dusch efter det...


Men i morgon blir det plugga för hela slanten. Ska hinna klart denna kurs i veckan tänkte jag!


Ha en underbar dag!


                            


Av Monica - 8 mars 2010 11:37

Vilket underbart väder även denna dag!


Måste bara tillägga lite till mitt inlägg som jag skrev i går morse.

Min gubbe läste det och blev lite illa till mods!

Inte min mening att det ska låta som att jag skyller på honom att vi har ett förhållande på distans. Vi är ju två om det.

Han har frågat flera ggr om jag inte kan flytta till honom, och jag har också frågat honom. Men som situationen ser ut idag med barn som går skola osv så är det inte möjligt för nån av oss.


Vi båda tycker vårt förhållande är så pass bra att det är värt att vänta tills vi kan slå ihop våra påsar på riktigt. Vi vet ju båda att den dagen kommer så småningom.


Men jag kan vara lite djup till sinnet ibland och tycka det är jobbigt att inte kunna vara tillsammans så mycket vi båda vill.


Ville bara förklara lite närmare så ingen tror att jag är bitter på min gubbe, för han är helt underbar och den omtänktsammaste i världen... Fast han kan vara en "klumpig buffel" ibland och det vet han om, hihi...


En ros till dig älskling!     

                                              

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards