Monicas vardag!

Alla inlägg den 28 mars 2010

Av Monica - 28 mars 2010 17:46

Tittar ut och tittar på klockan... Helt fantastiskt vad ljust det är ute fast klockan är 17.45 Härligt med längre dagar mitt i allt snöoväder iaf...


Suttit och betalat min räkningar...inte roligt.... Blev återbetalningsskyldig för bostadsbirag jag fick -08 på 4000 kr. Ska aldrig mer söka bostadsbidrag, för det är svårt att uppge exakt vad man kommer att tjäna ett år framåt när man är arbetslös och springvikarierar....Fick betala i fjol också...


Väntar att barnen ska komma hem från deras far, är sugen på jordgubbspaj som vi ska äta då...om de inte är proppmätta förstås...

Bild och recept kommer....

Av Monica - 28 mars 2010 16:16

Tredje filmen som vi såg i går kväll var "Me one and Only" som går under kategorin komedi, men det tycker jag inte stämmer.

Filmen är mer ett familjedrama med en del tragedi. Den var väl "så där" i mitt tycke. Sevärd, men inte bland det bästa jag sett.

Huvudrollen spelade av den fantastiska skådespelerskan Renée Wellweger, och tycker hon gjorde det väldigt bra!

Rätt underhållande att se filmer med 50-talsmiljö .


   En dag bestämmer sig Ann Devereaux för att lämna New York och sin odugling till man och blåser iväg i sin babyblå Cadillac utan att se sig om. De ger sig ut på en strapatsrik färd i 50-talets Amerika i jakt på en äkta miljonär... men det visar sig lättare sagt än gjort!



Av Monica - 28 mars 2010 15:26

Helt otroligt vad det vräker ner, och drevar....

Det är så man vill gråta, orkar snart inte skotta mer...

Hela min gård är så hög att man knappt orkar ta sig upp längre. Allt är en enda stooor snöhög....Finns ingenstans att sätta nån mer snö...

Ser inte ut ett skvatt på gatan, är helt insnöad....  


Gubben hjälpte mig med gården innan han åkte hem för att skotta sin egen gård. Tack älsklingen....  

Han har rätt stor infart men har köpt sig en rejäl snöslunga denna vinter tack och lov...

Hans rygg och nacke skulle säkert aldrig ha orkat all denna snö att skotta för hand, har ju kommit så stora mängder denna vinter.


Bakar just nu en jordgubbspaj som står i ugnen. Tänkte överraska barnen med den när de kommer hem om ett par timmar....


Tog bilden nyss från vägen, som ni ser har jag inte mycket till utsikt från nedervåningen! Men å andra sidan har jag ingen insyn heller, hihi...

Så där mycket snö är det på hela min "gräsmatta" på framsidan, suck...


  




Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards