Monicas vardag!

Alla inlägg under mars 2010

Av Monica - 24 mars 2010 16:01

Nu har jag pluggat hela dagen och är nu klar för att göra ett prov. Tror jag lånar dotterns dator i morgon när hon är på skolan och skriver det då.

Tar ett par timmar men sen gör jag helg för att fortsätta på måndag med sista avsnittet i denna kurs. Då har jag klarat den på tre veckor istället för på 10 som det är tänkt   Bara det muntliga provet efter det, sen börjar jag läsa medicinsk grundkurs vilket ska bli spännande...


Nu ska jag göra middag, blir att steka potatistärningar, grönsaker och köttbitar idag. Äldsta sonen ska komma och äta med oss. Måste locka hit han på något sätt så jag får träffa honom, och mat går alltid hem...hihi

                                                  
                             

Av Monica - 23 mars 2010 18:36

Nu väntar en mysig tv-kväll i soffan med dottern. Vi gillar oftast samma program så det är som kul!

Ikväll är det "Dating in the dark" och sen "Desperate Housewives" på tablån.

Fruktsallad serveras till detta!


Ha en fortsatt fin kväll!

Kram*

                       

Av Monica - 23 mars 2010 12:07

Blev fruktansvärt dålig igår, har nog aldrig haft sån smärta tror jag....


Kändes som att jag fått tarmvred eller nåt, kravlade mig till sängen och kunde inte röra mig ur fläcken, tårarna bara rann och jag trodde jag skulle dö.

Tänkte att släpper det inte snart så måste jag ringa 112...


Efter en timma släppte det något och jag tog mig upp ur sängen och iväg till apoteket för att köpa microlavemang.  Funkade väl, men tror ändå det är nåt galet i magen då jag känt så här av och till ett tag nu... Läste om tarmfickor och det kan vara det jag har....


Körde iaf till gubben på kvällen för att bli lite ompysslad, men hade väldigt uppsvälld mage och ont hela kvällen och natten. Fick även feber på kvällen.

Hade redan tidigare planerat att åka till honom, men kanske var dumt att sätta sig i bilen och åka iväg, men längtade ju så efter honom, har inte setts på 8 dagar ju...  

Han hade tänt ljus och gjort mysigt, jag hade köpt choklad för att fira hans namnsdag... Han åkte iväg och tankade min bil full... Gulligt och uppskattat  


Nu har det lättat betydligt, men  är inte helt bra.

Det känns som att jag gjort 100 situps....

Fick krossade linfrön av min mor som jag ska börja äta varje dag.

Får jag mer problem ska jag beställa tid för undersökning hos läkare.


Nu sitter jag och pluggar, men dessa frågor tar sin tid, får se hur långt jag hinner idag. Bara jag hinner göra ett prov denna vecka iaf...


Solen skiner så jag ska snart ta en liten paus och sätta mig ute en stund.

Hoppas ni får en toppendag!


Ps. Hörde att vi får upp mot en halvmeter snö till helgen...suck....

                                         


Av Monica - 22 mars 2010 10:21

Det är väl så de brukar säga de lärda....:)


Försöker plugga, men har lite koncentrationssvårigheter då jag tänker på mycket annat nu...

Ska göra mitt bästa idag iaf, får vi se hur långt man kommer...


Kent har namnsdag idag, skrev ett mess och grattade honom i morse, även till min fd svärfar som också heter Kent samt yngsta sonen som heter det som mellannamn.


Solen skiner med sin fullaste kraft idag, och det är riktigt härligt. Var på en kort sparktur med vovven Maja för en stund sen.


Hoppas solen skiner på er idag!

Kram*

                                        

Av Monica - 21 mars 2010 23:02

Nu är jag lycklig ägare till Amy´s senaste CD  "A Curious Thing" som släpptes den 8/3.

Har inte hunnit lyssna igenom den ännu, men hoppas den är lika bra som den förra CD:n.

Lyssnade lite på denna låt från skivan och den verkar helt underbar!

Av Monica - 21 mars 2010 20:00

Jag och sonen blev lite snasksugna ikväll.

Minns inte sist jag åt godis, för det är sällan jag blir sugen på det...

Nu var jag iaf väldigt sugen på Winegums så vi åkte iväg till ICA.


De hade butiksbakade Cupecakes som såg så himla smaskiga ut, så jag tänkte jag skulle överraska barnen med en varsin....

Titta på bilden så goda de ser ut! Detta är en variant med jordgubbssylt i mitten och en yoghurt glasyr med jordgubbscrisp i .


Själv är jag nöjd med mina winegums (får ju inte äta fikabröd med mjöl i)

Egentligen är jag väldigt förtjust i sliskigt fikabröd, men det är nog tur att jag inte får fika.

Hade nog inte kunnat låta bli allt gott som finns.

Som alltid är jag mättad efter 5-6 godisar, då är mitt godisbegär stillat...

  


Av Monica - 21 mars 2010 13:59

Solen sken  och det var härligt som bara den i morse.

Vaknade halv nio och flög upp, går så mycket lättare när solen skiner in...


Dottern vaknade också så vi åt frukost och tog sen vovven Maja med oss på en lång promenad i vårvädret.


Blev sugen på att rigga upp min eldkorg för att grilla korv, tog fram stolar och plumsade iväg för att hämta ved i mitt förråd på baksidan.

När jag fått igång elden så försvann solen och det var inte alls lika härligt längre.


Ringde och frågade om mina grannar Mats och Helena ville komma och grilla med mig och barnen. Helena jobbade men Mats och hans söta dotter Sara kom förbi och grillade och höll oss sällskap. Trevligt!


Hoppas ni alla fått njuta av vårsolen idag...

Här kommer några bilder...

      

Av Monica - 20 mars 2010 22:46

Gör inget speciellt denna lördagskväll...

Sitter själv och gluttar lite på tv och kollar på facebook...

Barnen ser på film på datorn i deras rum just nu.


Blev inte ens att laga någon god lördagsmiddag idag, dottern hade ätit i Skellefteå och sonen värmde upp vårrullar sen i torsdags.

Själv åt jag från den goda maten jag gjorde igår som bestod av grillad kycklingfilé i tunna skivor, färska champinjoner, gorgonzolaost, kryddor och grädde med pommes chips. Onyttigt och gott :)


                     


                                   

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards