Monicas vardag!

Alla inlägg den 17 april 2010

Av Monica - 17 april 2010 15:44

I går kväll tyckte jag att vovven kliade sig ovanligt mycket...

Märkte på min arm sen att jag fått 3 myggbettsliknande utslag som kliade.

Förstod att det var ohyra på gång i pälsen.

Lyste med ficklampa och kollade med såg varken löss eller loppor så jag förstod att det var snöloppor hon och jag drabbats av.

Snöloppor kommer fram vid tö och finns på gräs, i löv och överallt ute. De heter egentligen Hoppstjärtar och suger inte blod, men kan tydligen bitas iaf...


Det tog nästan 3 timmar med badning, föning, och klippning och rakning av pälsen. Nu ser hon för eländig ut med rakad päls, men det växer ut fort som tur är..., och hon är ju samma goá vovve ändå...

Blir ju dessutom lättare att bada henne nu, för det behövs ofta under våren, med skitig sand, surt gräs och ohyra...


Vi kom oss inte i säng förrän 02 inatt....


Jag och dottern varit till stan och strosat idag, vi shoppade ingenting med hade en trevlig stund och avslutade den med att äta varsin Kyckling Tagen med stekt potatis.


Åker till gubben om en stund....


Ha en fin lördagskväll....

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards