Monicas vardag!

Alla inlägg den 9 maj 2010

Av Monica - 9 maj 2010 21:18

Här är min adre son som nu växt till sig lite.... Han är här 4 år men fortfarande väldigt liten. Han var riktigt vithårig som liten och med bus i blicken.

Så himla go´och mysig.... Lite lik Emil i Lönneberga tyckte många...

Detta foto är så himla fint, och det är detta foto jag valde till studentplakatet hans... Hoppas det blir bra...


  

Av Monica - 9 maj 2010 21:10

Min andre son föddes i augusti 1991, 10 veckor för tidigt.

Han vägde bara 1240 gram och var 36 cm lång.

Här är vi på lasarettet där han låg delvis i kuvös i 10 veckor.

Liten är han trots att han här är 2 månader gammal!

Det var en tung tid när jag eller eller vi bara kunde besöka honom varannan dag när vi bodde 8 mil enkel väg från sjukhuset.

Jag var ledsen varenda gång jag var tvungen att lämna honom där och åka hem.


Hade ju även hans äldre bror hemma så jag kunde inte stanna på sjukhuset hela tiden. Ibland åkte vi allihopa för att besöka honom också på sjukhuset.


Hans lilla hand var lika stor som min tumnagel!

  

Av Monica - 9 maj 2010 21:07

Jag och äldsta sonen .

Ser lite kul ut med hårburret jag hade, som ju var modernt på åttio och början av nittiotalet.

Denna bild är från 1990 då sonen är kring året gammal och jag är 22 år ung:)

  

Av Monica - 9 maj 2010 21:04

En fin bild på min käre far och mitt äldsta barn. Denna bild är tagen hos mina föräldrar i slutet av år 1989 .

  

Av Monica - 9 maj 2010 21:00

Denna bild från -87 (jag var 19 år) hade jag färgat håret riktigt mörkt. Det framgår inte riktigt av bilden hur mörk jag egentligen var.

Det var på vintern jag färgade håret, så blek som jag vanligtvis är så var jag tvungen att sola solarium för att det skulle vara snyggt. Var väldigt brun för att vara jag här... Hade just köpt mitt första hus tillsammans med min x-man.


  


Av Monica - 9 maj 2010 20:40

Min dotter har visat mig nu hur bildredigeringsprogrammet Picasa3 fungerar.

Det är ju ett superbra program som har många bra och enkla funktioner.

(Sen jag fått viss hjälp först :)

Helt gratis är det dessutom att ladda ner.


Så nu har jag lyckats redigera mina gamla bilder som jag scannat in på datorn.

Kommer fler eftersom...


På denna bild är det jag och min lilla-syster Susanne. Hon var så söt i sitt ljusa, lockiga hår.  Men hon var väldigt livlig och jag var mer stillsam.

Min mor har alltid sagt att ju lockigare hår ju vildare unge...hihi

Som ni ser har jag spikrakt hår, men har blivit en del självfall på äldre dar.

Hon var rätt livlig med sitt lockiga hår när hon var liten, det var meningen att vi skulle ta enskilda foton också, men jag var tvungen att vara med för att hålla fast henne på nästan alla bilder, hihi...

  

Av Monica - 9 maj 2010 20:27

Jag och gubben har hållt till utomhus större delen av dagen denna soliga söndag.


Hade ett litet hemmabyggt förråd på baksidan som höll på att rasa ihop av vinterns snömängder. Kent har rivit detta idag och sorterat bräderna.

Han fixade även våra cyklar. Var pyspunka på en av cyklarna så jag tog bilen till vår lokala cykelhandlare, "Cykel-Larsson", för att köpa en ny slang till däcket.

Är så värdefullt att ha denna cykelhandlare i byn. Han har en liten verkstad hemma i garaget och man kan åka dit i stort sett när som helst.  Cykel-Larsson är verkligen serviceinriktad och trevlig. Tog med mig hela bakdäcket och han tyckte vi skulle rikta däcket, sätta dit ett par nya ekrar då det var borta några. Även fälgbandet hade gjort sitt så han satt på ett nytt.

Monterat och klart med jobb och delar kostade det knappt en hundring...en söndag...Det kan man kalla billigt....

  


Vi eldade sen upp lite brädor och grillade korv.

Gubben gjorde sen hamburgare som vi åt till middag innan han skulle bege sig hemåt till sin hemby....

Saknar han redan, men vi träffas på tisdag igen då jag ska dit igen med tårta på hans födelsedag.... Sen har vi Kristi Himmelsfärd då han kommer hit.... Sen kanske jag åker till han då helgen kommer....Åh, vad kul, vi hinner träffas mycket nästa vecka...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards