Monicas vardag!

Alla inlägg den 26 maj 2010

Av Monica - 26 maj 2010 15:36

Här kommer lite blandade bilder från albumet, har skrivit på bilderna!


          



Av Monica - 26 maj 2010 15:31

Fast inte sååå gamla är dom...

Har bläddrat i album idag och scannat in lite bilder i datorn.

Jag har skrivit text direkt på bilderna så kan ni läsa var de är ifrån.

Vissa är från vårt gamla älskade stuga/torp i Västerbotten, där vi tillbringade nästan varje helg och sommar i nästan 7 år.  Saknar verkligen ett torp i mitt liv ;)


          

Av Monica - 26 maj 2010 13:21

Min gubbe överraskade mig igår med en ljuslykta han köpt åt mig.

En söt somrig lykta som jag inte riktigt vet var jag ska ha ännu, men konstigt nog så tycks det alltid finnas plats för ljuslyktor i mitt hem   


Hängde den ute vid min uteplats på framsidan nu, men sen ska det troligtvis hänga en blomampel med en surfina där...


Kul med små spontana överraskningar tycker jag....  


  



Av Monica - 26 maj 2010 09:57

                         


Igår kväll innan jag la mig så kollade jag mailen. Nu hade det första av de tre proven i denna kurs blivit rättat! Det tog sin tid, har hunnit göra kursen klar....


Fick betyget VG som jag är mycket nöjd med, då jag har dragit ner min ribba lite. Måste ju kunna försvara mina MVG även på det muntliga proven och det gör jag inte riktigt, så därför nöjer jag mig med VG eller G på de skriftliga proven.


Nästa vecka börjar jag med kursen Hemsjukvård, blir också intressant.

Efter den kursen har jag bara valideringen i sommar kvar samt två 50-poängskurser som jag gör i aug/sept.  Om jag orkar ska jag även läsa en extrakurs på 200 p om utvecklingsstörning.


                    




Gubben kom i går, vi åt pizzapannkaka, åkte sen till Willy ´s för att handla lite.


Gick och la oss rätt tidigt, han ska ju upp klockan 05 när han är hos mig, är ju drygt 7 mil till jobbet hans... Men vi låg och pratade till sena timmarna, så han är nog trött idag, stackaren.....


Längtar så mycket tills vi kan flytta ihop och träffas varje dag, men det dröjer nog nåt år till innan det är möjligt för någon av oss att flytta.

Jag är ju väldigt sugen på att flytta nu och har varit det några år.

Har annonserat på Blocket om att ett litet hus köpes runt stan, ev. byte mot mitt hus.  Inga intressenter har hört av sig ännu dock...


                      



Min 18-årige son fick ett glädjande samtal igår morse.

Han har nämligen sökt några jobb i Umeå också (22 mil bort) och blev uppringd av ett företag som ville att han skulle komma på anställningsintervju i morgon.

Så han blev väldans glad, och jag också förstås, trots att det blir tomt om han flyttar.... Han tar bussen dit i morgon bittti, så det är bara att hålla tummarna att det går bra.... Men mycket som ska ordnas i så fall, lägenhet och så....


Min 20-årige son har sökt in på olika högskolor från Skellefteå i norr (8 mil) till Lund i söder ( 145 mil) Håller tummarna att han kommer in och får göra det han vill.... Men lite tråkigt om han också flyttar förstås....

Men så är ju livet... Man får vara glad för deras skull...


                                            

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards