Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 23 juni 2010

Soffpotatis

Av Monica - 23 juni 2010 22:05

Känner mig nästan som en sån när jag nu legat här i ett par timmar.

Klarar av att använda datorn när jag ligger eller sitter i soffan och har datorn på knäna. Armarna är i ett läge då så jag inte får ont.

Ska dock inte använda den för långa stunder åt gången.


  



Jag och dottern har tillbringat min lediga dag idag vid ett havssund, som för övrigt är mitt favoritställe i min hemstad.

Vi packade picknick korgen med kaffe, yoghurt, frukt, dricka och choklad och begav oss iväg.

Lilla vovven Maja blev överlycklig när hon fick följa med, och vi slängde ut hennes flytleksak så hon fick simma och bada lite....

                               




Jag har en praktisk och ihopfällbar campingmöbel, bestående av två fåtöljer som sitter ihop med ett bord i mitten. Parasoll följer med om man vill ha lite skugga. Tror jag haft en bild här tidigare...


Vi har fått ordentligt med färg på oss idag trots att vi smörjt in oss med solskydd. Min mage är illröd med en kritvit rosett i mitten från bikinibehån.   

Ser riktigt kul ut, haha.... Tur inte många ska skåda den magen, haha....


                        






När vi kom hem från vår härliga utflykt så startade jag grillen och grillade marinerade karrékotletter, starka korvar och majskolvar.

Äldsta sonen kom också och åt med oss...

                        


Nu är det snart full dag för lilla jag, upp och jobba i morgon!

Natti natti kära ni....

                                                     

 
 
wiper

wiper

23 juni 2010 22:31

Tack för tipset om ölen San Miguel. Det skall jag genast meddela min man ;) Jag kan dricka en öl ibland också när jag behöver nåt läskande. Finns det på systemet tro?. Vi skall dit i morgon.

Vilken rolig potatis och vad kul du skrev :D Bra att du är försiktig och att det går lättare med datorn när du använder den i sängen. Alla knep är tillåtna. Härligt att du fått lite färg. Jag är inte lika vit nu heller. Vilken god mat ni grillat. Min man älskar grillad karrékotlett. Det kanske man skall ta och grilla i helgen när vi får besök.

Sov så gott
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Maya

Maya

24 juni 2010 07:58

Krya på Dej! Trevlig Midsommar!

http://maypel.wordpress.com

 
Berith

Berith

24 juni 2010 08:07

Godmorgon vännen =)
Vilken härlig picknick på stranden ni hade igår ! =)
Vita rosetter på magen , det tar man så gärna efter en härlig dag i solen ;))
Önskar dig en bra dag !! Varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards