Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2010

The end of the helg!

Av Monica - 22 augusti 2010 17:29

Tjipp tjopp så var denna helg nästan slut.

Pluggat en hel del i helgen, då jag håller på med min första inlämningsuppgift i psykologi som jag vill försöka göra klar denna vecka.

Lika bra att göra sista rycket så snabbt som möjligt....


I fredags gjorde jag och dottern GI-pizza till middag, gjorde på glutenfritt grovt mjöl innehållande bl.a boveteflingor. Bovetemjöl får man visst äta när man går på GI läste jag. Pizzan blev hur god som helst med tomatsås, ost, mozarella, oliver, färska champinjoner, tonfisk, färska tomater och jalapenó.

  


Har även hjälp sonen att tömma det sista i lägenheten.


Igår kväll kom gubben och hans son och vi åkte ut och kollade på Crusing på stan, och hälsade på gubbens bror som bor här i stan.


I natt sover sonen hos mig och i morgon eftermiddag skjutsar jag honom till tåget i Älvsbyn. Kul att få rå om han några timmar här hemma...


Jag och barnen har just avnjutit 2 kg kräftor, och det var smaskens...

  





Fick en helt underbar ros av en kompis i fredags.

Den var så kul att fotografera och har tagit foton från alla vinklar och vrår.

Måste säga att min mobilkamera tar helt fantastiska närbilder.(för att vara en mobilkamera)

 Kul med bra mobilkamera då jag alltid bär med mig den.

  

  


 
 
Ingen bild

Helen

22 augusti 2010 21:26

Den pizzan såg verkligen smaskig ut ; ).. Och vilken vacker ros.. Hoppas allt går bra med sonen, klart det blir tomt men det måste ju gå de me.. Ha det gott.. Kram

Monica

23 augusti 2010 10:55

Pizzan var verkligen god, gjorde 2 så jag åt dagen efter också:)
Jo, blir tomt när barnen åker iväg en bit, men klart det måste gå, tur det finns telefon och internet:)
Kram*

 
Berith

Berith

23 augusti 2010 07:32

Godmorgon =))
Mmmm så god pizzan ser ut och den smakade säert ljuvligt !! =))
Ja det är tur att man har kamera på mobilen , men jag glömmer ändå bort att ta kort uti mellan åt ;))
Bilderna på rosen blev JÄTTE bra =))
Gratis till dina tappade kilon =))

Önskar dig en bra dag , varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Monica

23 augusti 2010 10:54

Ja, pizzan smakade ljuvligt, är ju långt mellan gångerna så man hinner bli riktigt sugen:)
Kul att du gillade bilderna på rosorna, kul att ta foton på blommor:)
Kram*

 
wiper

wiper

23 augusti 2010 13:01

Den Pizzan vill jag gärna ha receptet på för jag längtar efter pizza men tål inte sånt nu och vill han den som du gör, både gi och glutenfri. Den ser dessutom jättegod ut. Vilka fina kräftor också.

Det var verkligen en vacker ros och vilken gullig kompis.

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Monica

24 augusti 2010 20:04

Jag har inget recept utan gör pizzadegen som vanligt men med Finax grova mjölmix. Kan även blanda i med mer bovetmjöl om man vill. Gör på 2-3 dl vätska+olja+25 g jäst+mjöl. Rör ihop tills degen är klibbfri, låt jäsa och kavla sen ut på bakplåtspapper.

 
Berith

Berith

24 augusti 2010 07:38

Godmorgon , tittar in och önskar dig en bra dag =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Monica

24 augusti 2010 20:05

Tack för det Berith:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards