Monicas vardag!

Alla inlägg den 12 september 2010

Av Monica - 12 september 2010 21:20

Denna underbara låt Ryan Adams som heter "Rescue Blues" hörde jag för första gången ikväll då denna låt spelades när  tv-programmet "Lite Sällskap" slutade.

Snappade upp lite av melodin och googlade och hittade då denna artist.


Har nu lyssnat på flera av hans låtar på youtube och har hittat en hel del gobitar:)...

Av Monica - 12 september 2010 14:54

Här kommer lite bilder på de kläder jag fyndade när jag och barnen var till Luleå .


     Ett par lagom nötta jeans med fräcka detaljer.


   En tunika med detaljer i samma stil som jeansen.


     Snygg svart tröja med spetsinfällda axlar.


     Jag och dottern intog en smaskig sallad till lunch på vårt anrika café i fredags, då hon slutade tidigt!


   Fredagsmiddagen bestod av helstekt fläskfilé med rosépepparsås, wokade grönsaker och potatisgratäng.


   Gubben kom hit redan på fredagskvällen, han trodde inte han skulle hinna med det då han bestämt sig för att putsa alla fönster i hans hus efter jobbet. Men nog hann han...Och glad blev jag....

Vi har haft en supermysig helg med solsken, promenader, hälsat på en del folk, dock hann vi inte med alla vi hade tänkt denna helg.


På lördagskvällen åt vi en sen, god middag på Thai-restaurangen, till dessert tog jag thailändsk fruktsallad med glass. Det var en del ovanliga frukter som jag aldrig tidigare smakat eller sett, så det var gott att prova på.

Efter middagen hade vi bokat biobiljetter och såg filmen "Salt". Den var mycket spännande hela tiden, och vi var nöjda med filmvalet.

Klockan var nog drygt midnatt när vi kom hem, såg på lite tv, lyssnade på gamla godingar och pratade, så klockan var över 03 innan vi kom oss under täcket.


                              


Idag har vi varit och handlat på Willys och Dollar Store innan älsklingen var tvungen att bege sig hemåt...


I morgon är det en ny vecka, och jag ska börja morgondagen med att plugga för jag ska göra ett prov i Psykologi på Komvux 13.20


Ikväll börjar "Ensam mamma söker" och jag längtar....

Men före det ska jag grilla en kyckling i lergrytan, så ha en fortsatt fin söndag.

                               

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards