Monicas vardag!

Alla inlägg den 27 september 2010

Av Monica - 27 september 2010 17:33

Var och besökte min mor på lasarettet i morse, trots att proverna visar att hon även har blodförgiftning så var hon piggare idag.


Hon har fått mycket penicillin via dropp som hon svarat bra på, nu har de tagit bort droppet och ger medicin oralt istället.

Hoppas hon snabbt blir frisk igen.

Det som hon tycker är jobbigast är att hon ingen känsel har i fötterna.

I fingrarna har hon börjat få tillbaka lite känsel iaf.

Under ett par månaders tid har hon fått B12 sprutor och senare tabletter då det visade sig att hon har brist på vitamin B12. 

Det har bara blivit lite bättre under denna tid då det kan ta lång tid innan hon får tillbaka känseln då nerverna blivit påverkade av bristen.


         


Fick veta mitt betyg idag i den sista kursen jag läste (psykologi) 

Betyget i kursen blev VG så jag är glad:))

Får hämta ut mitt betyg i veckan och lämna in det till arbetsgivare, så vips får jag högre lön. Bra att man får lön för mödan, hihi...


                                

Natten här har varit kall, -4.4 grader som kallast, men dagen bjöd på solsken .


Jag och sonen har städat undan lite inför hösten på gården, tömt regntunnan, fontänen, vikt ihop trädgårdsmöbler, kört sopor...


Betalade även månadens räkningar, och det blev en ovanligt billig månad, blev ju t om med lite pengar över:))

Åkte sen på en liten hälsapårunda till Lena och Gunsan, blev mycket kaffe i eftermiddag.


Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards