Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 10 november 2010

Ledig idag!

Av Monica - 10 november 2010 13:31

Veckans enda lediga dag, då det är en 6-dagars vecka för mig.

Men jobbar bara korta turer till helgen, så jag och gubben hade tänkt att hinna koka palt på lördag.  


Här är det snöstorm och -7 grader idag, inget roligt väder alls...


I morse åkte jag in till stan för att klippa mig, sen hem för att färga det samma färg som jag hade tidigare. Blir ju utväxt som måste fixas   


Passade även på att färga ögonbryn och ögonfransar mörkare, måste ju matcha  


Igår kväll kopplade jag in stereon i min bil, är så kul när jag kan spela mina CD-skivor igen. Snyggt blev det också när det lyser blått ur knapparna, matchar min blue-light som jag satt in i bilen, hihi...


Har ett presentkort på pite havsbad så jag ringde idag och beställde tid på SPA: t där.

Blir till att göra lunchlyft för ansiktet till veckan, blir ju spännande , hihi...


Tror jag trotsar ovädret och åker till gubben snart....Längtar ju efter att pussa på min goding..  


Ha en fortsatt fin dag....

Kram*

                                          

 
 
Pisan

Pisan

11 november 2010 09:22

Jag klippte mig förra veckan och igår fixade jag utväxten, jag färgar mitt hår svart så utväxten kommer rätt snabbt. Jag brukar färga mina bryn samtidigt (dock inte med samma färg...) så nu är jag så snygg så :-) Önskar dig en fin torsdag! KRAM! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Monica

11 november 2010 10:05

Kul att du också blivit så snygg:))
Färgade också mina bryn och fransar, måste ju som göra det om man är mörkhårig:)
Kram*

 
wiper

wiper

12 november 2010 10:43

Palt som är så gott. Sist jag åt var i kåbdalis hos min mans moster som nu tyvärr är borta. Hon gjorde den så god så man bara njöt. Hoppas snöstormen dragit förbi och ni har bättre väder. Jag själv har fått en grå utväxt nu som måste åtgärdas och mina ögonbryn måste plockas och färgas. Vad häftigt du verkar ha i bilen och musik är ju bara ett måste. Visste inte att dom har spa på piteå havsbad, vad härligt. Min mans släkt bor ju i Piteå.

Förstår att du längtar efter din gubbe. Jag får snart längta också för gubben skall på kurs ;)

Ha en toppenfredag goa du
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

14 november 2010 10:34

Hejsan vännen :))
Det var ett tag sedan...
Är det inte det ena så är det det andra som tar upp min tid ...dagarna , veckorna , ja även månaderna
går så himla fort....jag fattar inte vart tiden tar vägen ????? :D
Så kom då vintern till slut ...det är fint med all snö som lyser upp i vintermörkret :))
Hmmm...det är nog på tiden attäven jag besöker frissan...jag håller på att se ut som ett skatbo uppe på huvudet ....hahaha...
Ha det så gott , varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

15 november 2010 10:58

Vill bara önska dig en fin måndag. Hoppas din helg varit bra.

Varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Monica

16 november 2010 11:32

Tack så mycket, Malin:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards