Monicas vardag!

Alla inlägg under december 2010

Av Monica - 8 december 2010 19:29

Har blivit utmanad av min vän Maya att besvara följande frågor.

Ska göra ett försök att svara på dessa.

Tack Maya för utmaningen, kul:)


4 tv-program jag kollar på för det mesta:
Bonde söker fru

Robinson

Ensam mamma söker

Halv åtta hos mig


4 saker jag har gjort idag:

Jobbat

Kört bil 6 mil

Kramat gubben

Hjälpt gubben att julpynta lite


4 saker jag längtar efter:
Min son i Örebro

Sol och värme i annat land

Att bli sambo

Att få en fast tjänst


4 saker på önskelistan:
En ny dammsugare

En ny vinterjacka

Upplevelser

En digital fotoram


4 saker jag hatar:

Elakt skvaller och förtal

Frusna tanklock

Kyla och snö

Orättvisa människor och handlingar


Jag utmanar givetvis 4 stycken bloggvänner också , du kan klicka på deras namn så kommer du till deras bloggar.

 

Wiper

Pisan

Helen

Dessi







 


Av Monica - 5 december 2010 18:25

Här kommer recept på den ljuvligaste ostkakan jag någonsin ätit.

Min mor brukar göra denna och jag blev så sugen så jag ska göra den någon dag framöver. Till jul blir det nog också att göra den tror jag.


Ljummen mandel- ostkaka med citron

 

Tillagningstid: Över 20 min

  • Svårighetsgrad: Medel
  • Portioner: 6

Ingredienser

Gör så här

1.Sätt ugnen på 175 °C.
2.Mixa sötmandeln. Blanda med övriga ingredienser och häll i en smord ugnssäker form, ca 21 cm i diameter. Grädda i nedre delen av ugnen så att kakan blir fast och gyllenbrun, ca 35 minuter.
3.Servera med hallon utrörda med socker, eller mos av andra syrliga bär.


FÖR ALLA? Glutenfri. Innehåller ägg och mjölk.

Av Monica - 2 december 2010 21:24

Varit mycket jobb sista tiden, bara varit ledig en dag senaste tio dagarna, men NU ikväll gick jag av och har äntligen ledigt i dagarna tre.   


Min förkylning som jag känt varit på gång i ett par veckors tid har nu brytit ut, och jag har haft feber, huvudvärk och ont i bihålorna sen i tisdags kväll.

Ska njuta av ledigheten nu i alla fall och får hoppas att jag snabbt blir bättre.


Har väl inte hänt så mycket senaste veckan, allt har rullat på som vanligt.

Hunnit med att träffa gubben lite grann i alla fall   


I lördags kom han hit och hade köpt med en massa godsaker som han dukat upp med, kändes skönt att bli riktigt bortskämd efter många timmar på jobbet :))


Är sååå mysigt med julstjärnorna och advensstaken framme i fönstret.

Känns mysigare och varmare inomhus i juletid :)


    


De vackra rosorna som jag fick av min kära väninna för en vecka sen står lika vackra. Helt otroligt att alla 10 forfarande lever och mår bra.

Brukar ha otur med rosor och oftast vissnar de efter ett par dagar redan.


  


Denna vas har jag fyllt med röda små kulor som sväller flera ggr sin storlek i vatten. De finns i många färger, men här har jag gjort i ordning röda som passar till julen. Har satt ett värmeljus i ett litet likörglas som jag sänkt i kulorna.

Lyktan gör ej sin rättvisa på fotot tyvärr.


  

Önskar alla mina vänner och läsare en riktigt fin och kärleksfull helg!


  

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards