Monicas vardag!

Alla inlägg den 20 februari 2011

Av Monica - 20 februari 2011 18:10

Gårdagen gick i vilda western tema, först var jag och gubben och tittade på den nya filmen True Grit på bio som hade premiär i helgen.

Vi båda tyckte den var mycket bra, men lite romantik i filmen hade ju inte skadat.




Före filmen åkte vi runt och tittade på hus som är till salu och avnjöt en god middag på restaurang.

Kent åt en pizza med oxfilé och annat gott och själv åt jag den indiska rätten Tikka maasala som jag tycker är jättegott.

Var alldeles för hungrig och glupsk för att hinna fotografera rätten som var så vackert upplagt!   


När vi kom hem efter bion så började precis Familjen Macahan

på TV4 Guld, så det blev mer western.

Inte nog med det, har just sett en Westernfilm på tv som min son hade.


  

Denna söndag har jag mest ägnat mig åt städning av badrummen.

Fick tag på ett "nytt" begagnat badkar som gubben hjälp mig att hämta och sätta in i badrummet.

Vi tog ut det gamla och satt på släpet som jag lånat av min bror,

Kan ju säga att det behövde skuras ordentligt bakom och under badkaret.

Tog badrummet upp också när jag ändå var igång.

Har ju husvisning på torsdag så då vill man ju ha det lite fräscht och rent.


Så i morgon ska jag till soptippen med det gamla badkaret

och lite annat skräp jag passar på att slänga.


  


Jag fick mig en riktig överraskning idag när jag som bäst skurade.

In kom nämligen min förstfödde med ryggsäcken och bagen.

Han hade tagit nattåget från Örebro i går kväll för att komma

hem och överraska oss.

 


Han skulle egentligen påbörja en fem veckors praktik i Örebro

men det blev förskjutet i två veckor så då passade han på att komma hem på lite semester.

Gissa om vi blev överraskade och glada...

Han blir nog hemma runt en vecka tror han, härligt!


Kanske är det sista gången han är hemma i sitt barndomshem dessutom,

för han trodde att det nog dröjer nu innan han kan komma hem igen.

Är så kul att ha alla barnen samlade under samma tak igen, omän det blir en kort tid bara.



  



Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards