Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 3 april 2011

Lite bilder!

Av Monica - 3 april 2011 18:53

        Här kommer lite bilder som jag tagit i helgen.


Först här när jag är ute med Maja och promenerar på skoterspåren bakom mig.

Spåren var riktigt hårda och gick bra att gå på.

Men idag är det rätt varmt med +8 grader så det är inte säkert det håller att gå på idag.


   

Vi åt ju som sagt middag på Arbaillo igår.

Alla tog vi olika rätter, de har väldigt mycket olika att välja på.

Det är toppen då man är flera och alla är sugen på olika.

Jag tog en oxfilé tagen som är tunt strimlad oxfilé som wookas

med färska grönsaker, läggs på strips och sen ost på som gratineras i ugnen.

En skål med bearnaisesås följer med.

Inte det nyttigaste precis men gott för någon gång.

 

Dessa smycken var i min fyndpåse från Guldfynd som jag köpte

 i går för 50 kr.

Halsbandet blev jag väldigt förtjust i.

Armbanden fick min dotter och örhängena var ingen av oss stil och dessutom 

nog lite för tunga för mig, då jag har hålen rätt långt ner på snibbarna. 

Så de får jag nog ge bort till någon som gillar dom.

 


Igår kväll var jag och gubben ute och körde och kikade på hus

 som är till salu.

Vi har dock inte fastnat riktigt för nåt ännu.

Mitt hus är till försäljning än och gubbens hus har inte ens kommit ut

ännu.

Han har anlitat en mäklare för snart en månad sen men han har inte hört

av sig än ang. uppdraget.

 Dålig stil tycker jag.


 


Jag var nyss ner till mina föräldrar en sväng och såg då många renar

på vägen dit.

Tycker de är rätt söta!

Tog fotot genom bilrutan.

   Solen kom fram nu på eftermiddagen och det är riktigt fint och härligt ute.

Man blir lite dyngenvild nu när det är ljust så länge på kvällarna.

Igår var det ljust till nästan åtta på kvällen.

Härligt tycker vi....






 
 
Ingen bild

Helen

3 april 2011 19:18

Tror bilderna på smyckena försvann : /. Mysigt ni haft ; ).. Ja det är konstigt när det är ljust så länge nu, men oj så härligt! Ha det gott.. Kram

Monica

3 april 2011 19:37

Oj ska kolla...
Ja visst är det härligt med ljuset:)
Kram*

 
Maya

Maya

4 april 2011 07:06

Myspysisar :) Fint halsband var det :) Kul med bilder!

Idag måndag skulle mäklaren fota vår väninnas hus så det är på gång nu. Hör av mej när det ligger ute till försäljning.

Byt mäklare om han inte gör sitt jobb, ge honom inga pengar. Annars kan Ni anmäla honom till mäklarsamfundet för dom får ju inte göra hur som helst liksom. Mycket dålig stil av honom.

Hoppas Ni hittar nåt bra hus Ni kommer trivas i :)

Kram!

http://maypel.wordpress.com

Monica

4 april 2011 18:15

Har kollat på huset ;)
Gubben hade en spekulant på huset igår som hade hört att han skulle sälja:)
Mäklarna får inga pengar förrän köpet är fullbordat:)
Hoppas, hoppas också att vi hittar ett hus snart, och att vi blir av med våra...

 
Maya

Maya

4 april 2011 07:09

Fel av mej, kollade Hemnet nu för säkerhets skull. Nu har hon lagt ut huset till försäljning, mailar Dej ett tips :)

Kram!

http://maypel.wordpress.com

 
wiper

wiper

5 april 2011 08:53

Vilka fina bilder men vad mycket snö ni har kvar. Vovven ser ut att vara en pudel?. Vad kul att få renar på så nära håll. Det var mycket fina smycken för sån liten penning. Maten ser jättegod ut och ibland måste man bara få vräka på och njuta

Ha en fin tisdag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Monica

5 april 2011 16:13

Jo, vi har säkert 50 cm snö kvar för idag gick jag igenom på skoterspåret och det gick över knäna.
Det finns så mycket gott att njuta av, både nyttigt och mindre nyttigt ;)
Ha en fin tisdag du också:)
Kram*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards