Monicas vardag!

Alla inlägg den 2 januari 2012

Av Monica - 2 januari 2012 21:33

    

        Upptäckte en annan funktion på min kamera idag.

Nämligen snöläget.....

Kolla vad häftigt på bilden, man ser snöflingorna som yrar omkring !


Ja,  Fy tusan vilket busväder det varit hela dagen idag!

Snöstorm oavbrutet...

Gruvade mig för att skotta nör jag kom hem efter jobbet idag,

då det drevat så mycket.

Men min gulliga , hjälpsamma granne hade skottat hela min infart

med sin trädgårdstraktor.

Gissa om jag blev glad.

Senare kom även plogbilen och gjorde en rejäl plogkarm

och även den kom min granne och skottade bort!


Nu hade det hunnit komma mer snö så jag har just

varit ute och skottat gården så jag

förhoppningsvist kommer mig ut med bilen i morgon bitti.


Kruxet är att min plogvall på infarten blivit så hög att min lilla snöslunga

knappt orkar blåsa över den.

Har försökt plana ut den med en spade nu.


Denna bild tog jag på samma ställe för precis en månad sen,

då hade vi gröna gräsmattor fortfarande....


 


Har hänt en rolig sak idag som kan bli nåt stort för min del....

Håller tummarna att det går som jag vill,

berättar om det i så fall så småningom.


 




Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards