Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 12 januari 2012

80-talet

Av Monica - 12 januari 2012 18:35

         Tog bort min sista julstjärna idag....Den röda i sovrumsfönstret som jag tycker så mycket om.

Ville ha nåt mysigt att ha på om nätterna, kom då att tänka på min speciella lampa

som min far fått i present en gång på 80-talet av en vän.

Jag har alltid gillat denna lampa, så för några år sedan fick jag den.

Dessvärre har jag inte haft någonstans att hänga den här inne, och den har inte riktigt

passat in.

Så den har fått hänga i gästrummet innanför garaget.

Men nu dammade jag av den och tog in den för att hänga den i mitt sovrum.


Ganska smart och enkel konstruktion.

Dessa sammetsafficher med kärlekspar i solnedgången

 som var så populära på 80-talet hängde nog på var tjejs vägg då!


Lyser i alla fall jättemysig och passade rätt bra på sovrumsväggen då jag tog

bort det andra jag hade där.


 


     


 Idag på min lediga dag har jag sovit ut, och precis

när jag vaknat kom gubben hit och överraskade mig.

Blev morgon mys med morgontidninge och kaffe på säng.

Sen en sväng till stan där vi åt en jättegod lunchbuffé

och handla tillsammans på Willys.

En sväng förbi sonen hanns också med.


Nu ikväll har jag dammtorkat lite, och nu är det dags för middag med dottern

och hennes pojkvän.

Grillkorv och pommes ville dom ha....

Blir nog att glutta på Sveriges mästerkock snart....

I morgon jobb och hela helgen också....


 



 
 
Ingen bild

Helen

12 januari 2012 20:34

hahaha oj vad man kände igen sig med affischen ;).. Var ju läcker ju,och annorlunda ;) Kram

Monica

12 januari 2012 21:45

Eller hur! Sammetsaffischer med kärlekspar i solnedgången har nog hängt på väggen hos alla tjejer på 80-talet hehe

 
wiper

wiper

14 januari 2012 08:59

Jag har själv haft en sån affisch så nu blev jag nostalgisk. Vilken bra idé att sätta lampan bakom det blev vackert. Vad härligt att bli överrsakad så där och få vara ihop och äta frukost.

Jag brukar själv kolla på Sveriges Mästerkock som är jättespännande

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Monica

14 januari 2012 23:24

Visst är det kult att ha kvar en sån affisch, hehe.
Inte dumt med överraskningar ibland, speciellt när vi inte ses ofta!
Kul att du också följer med Sveriges mästerkock, är verkligen spännande!
Kram

 
Maya

Maya

27 januari 2012 10:06

Hur mås det? Vad händer? Tänkte på Dej igår :)

Kram kram!

http://maypel.wordpress.com

Monica

27 januari 2012 22:55

Ingenting händer... Tråkigt men sant...
Gulligt du tänkte på mig...
Kram Kram

 
Maya

Maya

27 januari 2012 10:08

Cool tavla/lampa förresten :) Nostalgi!

http://maypel.wordpress.com

Monica

27 januari 2012 22:53

Visst är den :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards