Monicas vardag!

Alla inlägg under juli 2013

Av Monica - 7 juli 2013 19:31

Nu har jag fått till det riktigt bra på min balkong, har just satt dit min lilla fontän.
Drömmen vore ändå en liten hörnsoffa i konstrotting som man kan ligga och läsa och må skönt i! Vi får väl se!

Av Monica - 7 juli 2013 16:20

Har längtat efter en god pasta med skaldjurssås länge nu, och idag blev det så! Oj vad jag längtar att hugga i! :-)

Av Monica - 7 juli 2013 12:16

Idag är det riktigt varmt i solen och i lägenheten behöver vi inte frysa kan jag lova!
Åkte till syrran så vi kan sitta ute på gräset en stund.
Maja har varit helt hysterisk sen hon kom hem efter operationen, tänkte att det var morfinplåstret som gjorde hon så här så igår fick det vara nog och jag tog bort plåstret. Efter bara ett par timmar hade hon lugnat ner sig och idag är hon som vanligt igen tack och lov!
Aldrig mer någon morfin till min vovve då hon inte verkar tåla det.
Struten har vi också skippat då hon lyssnar och inte rör såret.

Av Monica - 5 juli 2013 11:53

Av Monica - 5 juli 2013 08:59

Blev en snabb flytt av möblerna och av det som fanns kvar i huset igår kväll!
Gubben fixade flytthjälp av hans bror som kom med hans stora släp. Vi rymde alla möbler i en sväng och fort hade dom burit upp alla möbler.
Så nu har vi sovit här för första gången och det var riktigt mysigt!
Blev att flytta klart lite tidigare pga Maja.
Hon opererades ju igår och det gick visst rätt bra, tyvärr så visades det sig att hon även hade ett utslitet knä som de passade på att operera också.
Nu blir det mer lugn och ro för henne när hon kommer hem om en stund.

Av Monica - 4 juli 2013 08:27

Nu har jag lämnat Lilla gumman i veterinärens händer och hoppas på att operationen går bra! Hon blir kvar där tills i morgon om inte komplikationer tillstöter.
Maja fick först en lugnande spruta och håll håller hon på att bli lite pömsig!

Av Monica - 2 juli 2013 15:36

Ojoj vad vi burit grejer från huset till containern idag!
Gjort det bra som nästan lyckats fylla den, lite mer saker hittar jag nog att stoppa i!
Tack Lena och Syrran för all hjälp idag,
guld värt! :-)
Min bil är på verkstan igen från igår och kanske blir klar i morgon så nu är det bara att vara i huset i röran!

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards