Monicas vardag!

Inlägg publicerade under kategorin Allmänt

Av Monica - 1 mars 2018 19:21

Investerade idag i ett nytt resväskeset då min gamla börjar gjort sitt. Så smidiga och lättkörda de är de nya med fyra hjul. Valde mjuka väskor då jag uppskattar ytterfacken.
Fick lite pengar i julklapp och på födelsedagen så detta blev en bra och välbehövlig present.
Nästa resa bär av i slutet av april till Side.
Härligt att se fram emot efter denna tunga och långa vinter.

Av Monica - 19 januari 2018 15:40

Resan med barnen började inte som tänkt!
Dennis trodde det var ikväll vi skulle åka och var på jobbet. Hann till flyget i Skellefteå precis i tid ändå.
Sen snurrat i taxi över två timmar från Arlanda med Mohammed som jobbade sin första dag. Han släppte av oss tre km från centralstationen. Ringde efter en ny taxi och vem kommer???? Mohammed!!! Hittar fram till slut då vi upptäcker att Lisettes väska blev kvarglömd på trottoaren. Mohammed körde oss tillbaka och väskan var kvar. Körde oss sen tillbaka igen men körde fel igen. Måste ta en till blodtryckstablett!!!!

Tur hann var gullig och bad om ursäkt, vi behövde inte betala nåt extra för alla extra turer.
Nu har vi tagit ännu en taxiresa till Värtahamnen och är nu ombord på färjan och vår hytt.

Nu väntar en buffé, vi är väldigt hungriga då vi inte hunnit med någon lunch.

Hoppas vi slipper fler missöden denna resa!
Ser fram emot en helg med barnen!

Av Monica - 16 januari 2018 12:43

Ligger nerbäddad och huttrar, en riktig förkylning har brutit ut lagom till 50-årsdagen.

Bjöd hem min familj på thaimat i lördags, tur var det innan förkylningen bröt ut.
Har fått så vackra blommor och fina presenter. Mitt hem är nu fyllt av vackra blommor och buketter.
Fick även blommor med blomsterbud för första gången i mitt liv!

Försöker kurera mig nu så jag är frisk på fredag då jag och mina barn åker på en weekendkryssning till Tallin.

Jag och gubben bokade en resa igår.
Blir till Side i slutet av april. Härligt att se fram emot en liten försmak av sommaren.
Hittade en rabatterad resa för 1775 kr/person från Luleå. Med flygmat och busstransfer landade det på 2200 kr/person. Kan man kalla ett fynd på ett +fyrstjärnigt Sunwinghotell.
Bokade en tvårumslägenhet med terass mot det stora poolområdet.

Av Monica - 29 december 2017 13:06

Kommit mängder med snö inatt igen och det snöar fortfarande. Tur det är -8 grader iaf så det inte är blötsnö.
Har tur som har min syster nära och som gillar att skotta snö, så hon har skottat mina parkeringar än en gång!

Julhelgen har passerat och den har varit lite extra trevlig denna jul då alla tre barnen kom och firade den hos mig. Har förvisso jobbat hela helgen men uppesittarkvällen och eftermiddagen på julafton var jag ledig.

Nu blir det jobb i helgen igen och nyårsafton tillbringar jag med gubben här hemma med lite god mat.

Önskar alla en trevlig fortsättning!

Av Monica - 9 november 2017 16:37

Nu har den anlänt, soffan jag letat efter hur länge som helst.
Där på Antnäs möbler stod den, konstigt att det bara brukar vara där jag hittar mina möbler.
Stackarna som bär upp den hade det inte lätt, var med nöd och näppe de kom sig fram i trappen. Såna här gånger är det inte kul att bo högst upp utan trappor.
Fastnade för denna soffa då den var lagom mjuk, djup och dessutom har den lite högre kuddar bakom ryggen som jag tycker är bekvämt.
Måste prova mig fram lite vilket som ska bli favorithörnan.
Blev ju lite sugen på ett nytt soffbord också.

Av Monica - 24 oktober 2017 18:50

Idag var det lite vitt ute när man vaknade.
Åkte till gubbens jobb och la om till vinterdäck. Väldigt halkigt på vägarna.
Såg två älgar på riktigt nära håll när jag lämnat Maja hos mina föräldrar. Ståtliga djur!

Av Monica - 11 september 2017 21:54

Blev så sugen på en grillad majskolv som gubbarna brukar stå och sälja lite här och där. Sagt och gjort så begav vi oss på jakt nu ikväll. Vi gick in till gamla stan, men icke en majskolv i sikte. Men det blev en kvällspromenad på 5 km och mycket fint att se på i mörkret iaf.

Varit 33 grader idag och vi har legat några timmar vid det fläktande havet och tagit oss nåt dopp emellanåt.

Ätit den godaste stifadon jag smakat till middag, druckit Margarita på balkongen och färskpressad juice på bargatan ikväll!

Shoppade för första gången ikväll då jag hittade mig två klänningar och ett linne.

I morgon är det sista dagen här på Rhodos, bussen hämtar upp oss i morgon natt klockan 02.30, så det blir en lång dag och natt!

Visar lite bilder på vårt hotellrum från Hotell Diana. Rummet är lite speciellt.
Modernt och mysigt inrett med lite färg.
En lyxig korg full med olivprodukter att använda finns på rummet.

Av Monica - 10 september 2017 19:28

Idag har det varit varmt, 33 grader i skuggan.
Efter frukosten gick vi in till Old Town och hoppade på lilla tåget som tog oss runt staden. Mycket fint att titta på och svalkande i det varma vädret.
Sen blev det en taxi till den närliggande orten Kallithea och en strand som heter Marina beach som jag läst skulle vara fin.
Mycket mysig strand där jag tog mig ett dopp i havsviken.
Tyvärr var det en mycket liten ort och vi hittade ingenstans att äta eller göra nåt mer så det fick bli taxi tillbaka till händelsernas centrum igen, dvs där vi bor!
Duscha och ut och äta en förnämlig middag.
Köpte oss en flaska vin som vi delade på stranden vid solnedgången. Hade vi haft med oss badkläder hade vi tagit ett kvällsdopp. Men i morgon...
Nu är vi trötta i fötter och knopp så nu blir det balkongchill resten av kvällen. Det är 28 grader i kväll och riktigt varmt. Tur vi har AC på rummet så vi får svalka oss emellanåt.

Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!