Monicas vardag!

Alla inlägg under mars 2009

Av Monica - 31 mars 2009 16:38

Här kommer en bild på min nya ryamatta, blev fint med en rund matta tycker jag!

Av Monica - 31 mars 2009 16:26

Har en pannkaka i ugnen, tänkte göra en pannkakspizza av den...eller två rättare sagt, måste göra en liten glutenfri till mig.

Tänkte sätta tomatsås, ost, räkor, champinjoner, lök, och rökt skinka på den. Oj, vad det kurrar i min mage, har bara ätit två hårdmackor med inlagd strömming på till frukost idag.

I morgon ska jag handla och göra ett storkok palt, både vanlig och glutenfri. Kent kommer direkt efter jobbet då och längtade sååå efter palt, klart man ställer upp!!!!

Ska förbi broder också i morron så han får kolla på bilen, men ska kolla stiften en gång till hur dom ser ut ikväll. Kan inte låta bli, fast jag nog inte kan göra så mycket åt saken.

Mmm, nu doftar det ljuvligt i köket...


Kram Monica

Av Monica - 30 mars 2009 23:56

Min bil gick sönder idag igen...Nu var det bakre ljuddämparen som släppte, hörde i går att det var hål i den, och fort gick det att den gick av helt och hållet! Ringde på Laitis och frågade vad en ny kostade, 2200 kr, jag höll på att dö!!!!!!!! Kollade i biltemas katalog och där tog dom 629 kr!!! Ringde för säkerhets skull dit för att kolla att det stämde och att de hade den hemma i lager, jodå.... Min far skjutsade dit mig för att köpa en ny.

Han var så snäll och hjälpte mig sätta dit den i ett garage vi fick låna med lyft, så nu är det nytt och bytt!

Däremot så går den inte riktigt som den ska iaf, låter som att den bara går på tre cylindrar, så min bror ska försöka hinna titta på den på onsdag när han är ledig. Hoppas det inte är nåt allvarligt, blev så när vi bytte tändstift, men jag putsade upp de gamla och satte dit dom igen i går kväll. Den går bättre med dom men inte helt bra.

Man ska nog aldrig röra nåt som fungerar!

Hämtade min nya runda ryamatta som jag beställt från Ellos för halva priset idag, blev mycket fint i rummet med den. Ska ta ett foto sen och sätta in här hur det blev!

Ska nu gå och borsta tänderna och krypa ner i sängen, varit full rulle idag så det känns i ögonen.


Kram Monica

Av Monica - 29 mars 2009 21:22

Nu är helgen slut och min älskade och jag har skilts åt för denna gång...

Längtar redan såååå mycket efter honom, och hoppas vi träffas mycket snart igen... Blir tomt och kallt i sängen inatt utan dig... Men när jag tänker på dig så blir jag varm inombords iaf.... Älskar dig....

Av Monica - 29 mars 2009 11:05

Söndag igen... och i slutet av mars....Man trodde att våren var här, men nu är det rena aprilvädret med snö som vräker ner idag...

Jag som var och köpte mig en ny cykel i fredags och trodde jag skulle få prova den nu...Men det är nog till att vänta ett tag till! Det är en svart, 3-växlad tantcykel med fotbroms, en bred skön sadel där nästan hela rumpan får plats! :)

Igår, lördag, hade vi en riktigt härlig friluftsdag uppe på Kanis där vi åkte slalom, och satt mot solväggen och drack kaffe. Det var årets första åk, och det gick riktigt bra, ramlade inte en enda gång :) Trodde jag skulle ha världens träningsvärk idag ,men jag känner då inget alls, gud, vad jag måste vara vältränad!! :)

Åkte till Piteå på eftermiddan, handlade lite och åt en varsin biotallrik på "Tre kronor", den var inte dum alls!

Min far fyller år idag,men vi firade han igår istället, för min mor hade gjort inlagd stekt strömmingsfilé, glutenfritt till mig och vanlig panering till Kent och barnen. Längtade så mycket efter strömmingen så vi åkte ner i går istället så kunde jag ta hem fisken. Tala om gott på en macka, ojojoj...en riktig delikatess.

Till min far hade jag köpt en spänningsprovare som jag själv har önskat mig under en väldigt lång tid. Man kan bl a kolla propparna enkelt, man bara håller den utanpå och lyser inte lampan så är det den säkringen som har gått, bra va? För ibland är det svårt att se vilken som har gått, så man får skruva lös varenda en nästan. Jag köpte förstås en likadan till mig, så igår kväll var jag och provade den mot all ström, och den funkar så bra! Kul grej som jag säkert får användning av!


Vi såg på Robinson i går kväll, tycker det är så himla spännande, trist att arvidsjaurtjejen åkte ut så tidigt!

Om en stund ska vi väl dra till älvsbyn igen, för jag har bilen kvar där och tänkte hämta barnen i sikfors på vägen hem i em.


Ha en riktigt bra söndag, och mys på i stugvärmen!

Kram Monica

Av Monica - 27 mars 2009 09:20

Är i Älvsbyn nu, Kent är på jobbet och Max är på skolan. Kent slutar till lunch idag och det är ju skönt! Får se om vi åker och bowlar när Max slutar skolan, det var länge sen.

I morgon tänkte vi nästan ta premiärturen för säsongen i slalombacken, men då vill jag nog att solen ska titta fram lite, det är så mycket trevligare då. Däremor gjorde jag en otrevlig upptäckt när jag skulle prova mina slalombyxor...DOM HAR KRYMPT!!!  Hur det kan ha gått till där dom legat är för mig en gåta!!:)

Måste iväg på sportringen idag och titta om de har några tunna smidiga täckbyxor till ett bra pris, det är en himla fin sportaffär här i älvsbyn faktiskt, dom har stort sortiment och bra priser, ofta rea!

Om det inte blir slalombacken så blir det kanske att åka till Piteå en sväng också, vi får väl se...


Blivit lite mildare ute, nu är det bara -5.7 grader här..


Kram Monica

Av Monica - 25 mars 2009 14:27

Härligt med sol och fåglar som kvittrar för fullt ute. Åkte till Älvsbyn i går em och på vägen hem i dag så svängde jag förbi min syster. Vi satt ute och drack kaffe och njöt av solskenet. Gick en promenad med vovvarna runt i munksund.

Kom hem för ett par timmar sen och har inte gjort så mycket, packat upp lite varor som jag handlat på Ö&B, shampo, tandkräm och sånt man behöver...

Jo, betalat räkningarna också har jag gjort, hade ganska mycket denna månad. Blev ju återbetalningsskyldig för bostadsbidrag som jag fick , hade tydligen tjänat för mycket, dom räknar på ett annat sätt på årsinkomsten där än vad jag visste. Nåja, nu är det betalat tillbaka iaf.

Ska gå och inventera mina frysar nu och se vad jag kan hitta på till middag idag. Hmm, Kanske spagettin och köttfärssåsen från i går räcker till middag idag också. Det äter nog ungarna gärna två dagar i rad...Det var visst det på skolan igår också, så 3 ggr...Men jag har mycket morötter i min köttfärssås (klyftor) så den är ju lite annorlunda än skolans...


kram Monica

Av Monica - 23 mars 2009 16:49

Varit en trevlig dag i glada vänners lag. Men först var jag på arbetsförmedlingen på ett möte hos min handläggare, heter det väl!

Fick lite tips och råd där faktiskt!

Nåja, var en stund kvar innan jag skulle träffa tjejerna så jag åkte förbi syrran på en kopp kaffe, kände att jag höll på att få ont i huvudet, då jag inte hunnit dricka nåt kaffe ännu.

Var trevligt att träffa tjejerna över en bit mat och sitta och surra lite.

Är mätt fortfarande men har stekt köttbullar och makaroner till barnen.

Ska iväg och handla lite mjölk nu...

 Längtar efter min smurf...Varför bor du så långt borta????????

Kram Monica


Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards