Monicas vardag!

Alla inlägg den 16 september 2010

Av Monica - 16 september 2010 15:17

Denna vecka har sprungit iväg tycker jag.

Varit både sol, regn och mycket blåst, typiskt höstväder med andra ord.


Tittar på resor varje dag och drömmer mig bort för en stund.

Hade tänkt att åka iväg på en sista minuten snart tillsammans med gubben, hans son och min dotter. Tyvärr har alla backat ur, så vi får väl se om det blir nån resa alls. Kanske blir senare istället.

Behöver lite sol och värme för att orka med den långa vintern som jag upplever som jobbig.


Vill så gärna åka till Örebro i alla fall och hälsa på sonen, hoppas det kan bli av iaf.


  


Idag kom kläderna jag beställt på internet tilsammans med en väninna.

Vi beställde fina vårdkläder till mycket bra pris.

För mig blev det en mörklila tunika och marinblå byxor.

Betalade 195 kr för tunikan och 105 kr för byxorna som var på rea.

Tvättar dom just nu men bild kommer sen.


                     

           

I tisdags gjorde jag klart de två sista proven i kursen datorkunskap och är nu klar med den kursen också.

På måndagen gjorde jag ett prov i psykologi som inte kändes gå så bra.

Har inte fått veta nåt resultat än.

På måndag ska jag göra ytterligare ett prov där, och sen det allra sista provet innan jag är helt klar med alla kurser.

Så mitt mål är att om två veckor vara färdigutbildad undersköterska.


Bara att hoppas på jobb nu också, ska ringa runt till fler ställen i morgon.


Tog tag i något som jag gruvat för i många år, nämligen att städa ur städskåpet.

Rensade och slängde det mesta, blev fyra stora, fulla soppåsar med skräp.

Satte in trådhyllor och verktyg och saker i plastbackar.

Känner mig otroligt nöjd att detta äntligen är gjort, men soptunnan blev  full och det är två veckor kvar innan tömning   


Nu är det snart dags att börja med middagen som blir färska hamburgare med chilikräftor i aioli, samt medelhavsgrönsaker med sötpotatis som man grillar i ugnen.                                


Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards