Monicas vardag!

Alla inlägg den 5 oktober 2009

Av Monica - 5 oktober 2009 15:01

Ja, det blåser verkligen mycket ute nu. Mycket löv har ramlat av träden men lika mycket är kvar på träd och buskar...

Räfsat löv från björkarna hos Kent i helgen, där har de ramlat av... Var snötäckt på backen söndagmorgon, men tinade bort rätt snabbt.

Som kallast har jag haft -9.5 grader förra veckan, var natten mot fredag. Lite kontrast mot vår vecka i Grekland...


Håller på att koka en stor gryta med ärtsoppa. Blev så himla sugen, var säkert 6-7 år sen jag kokade ärtsoppa sist.

Kent ska på smärtkliniken här i Piteå kl.16 och få ytterligare en smärtbehandling mot rygg och nacke. Så han och sonen kommer och äter med oss.


Annars har jag inte gjort så mycket. Städat och flyttat om lite prydnader i vardagsrummet, varit och hälsat på min mor. Lämnade hunden där för jag har fått jobb 3 dagar denna vecka på äldreboendet. Kul man får hoppa in då och då!

Fixat det mesta klart här ute på gården. Ställt in möblerna, tömt regntunnan, klippt buskar och så... Gräset blev inte att klippa en sista gång fast det hade nog behövts. Får mer gammelgräs att räfsa till våren istället...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards