Monicas vardag!

Alla inlägg den 19 mars 2010

Av Monica - 19 mars 2010 23:27

Min mor bjöd mig och sina barnbarn på en resa till Turkiet som var helt underbar.... Tyvärr ville inte min äldsta son följa med, men deras kusin följde också med...

Min mor låg sjuk i magsjuka och feber över halva tiden, stackaren....

Men hon tyckte ändå det var en härlig resa tillsammans med barnbarnen...

  

Av Monica - 19 mars 2010 23:22

Här har vi mina härliga grabbar...

Tänka sig, snart är det dags för Junior också att ta studenten...

  

Av Monica - 19 mars 2010 23:19

Här är vi i Finland i en stuga vi hyrde...

Dottern provade min bikini....hmm.... Hon får nog växa i den lite...

  

Mor

Av Monica - 19 mars 2010 23:13

Här har vi min kära mor med min vovve Maja i knät... De älskar verkligen varandra och morsan och jag har nu delad vårdnad om Maja. Hon är typ där varannan helg och min mor lever verkligen upp och ser fram emot de veckorna...

För att inte tala vad Maja gör.... hmmm...bortskämd blir hon där, men vet vad som gäller när hon kommer hem, hihi...

  

Av Monica - 19 mars 2010 23:10

Här sitter min tjej på min hojj (Blackpearl) och drömmer sig bort...hehe

Här hade jag nog just köpt den, har inte hunnit sätta på gangsterkepsen på lyset, örnen på framskärmen och haschisfransarna på handtagen...

  

Av Monica - 19 mars 2010 23:01

Sitter och tittar på de bilder jag har kvar i datorn, är inte så många kvar tyvärr.

Har iaf hunnit få dom flesta på pappersfoton iaf, som tur är...


Här nedan är jag och dottern i Tallin i Estland.

Hon och jag åkte iväg på en välbehövlig Mor och Dotter jättemysig resa, först med tåg till Stockholm , sen en 2-dygnskryssning till Tallin där man kunde titta runt under dagen för att sen shoppa en hel dag i Stockholm när vi kom tillbaka. 

Vi tog sista planet hem på kvällen.

Bokade superbilliga resor, betalade t ex 95 kr för oss båda med tåg mellan Älvsbyn och Stockholm. (sittplats, men vi kunde ändå ligga på bänkarna)

2000 kr för oss båda på en tvådygnskryssning Stockholm-Tallin med lyxhytt med egen dusch,tv, minibar och havsutsikt.

I det priset ingick dessutom  2 stooooora middagsbuffér och frukostbuffé.

Flyget hem kostade 700 kr för oss båda...

Går att göra en sån resa rätt billigt om man är ute i god tid...


  


Av Monica - 19 mars 2010 12:03

Jag läser och läser ur min bok, men tankarna är på annat håll...

Inser att inget jag läst fastnat....

Ingen idé att fortsätta nu, lägger böckerna åt sidan och börjar om med nya friska tag på måndag....


Måste iväg till stan idag och återlämna filmerna som dottern och X:et hyrde förra helgen.  Man får ha filmerna hemma en vecka, så det är ju bra, då hann jag också se en av filmerna..


Ska nu slå på lite musik och njuta och sen ut på en sparktur med vovven...


Ha en fortsatt fin fredag!

                                                  
                

Av Monica - 19 mars 2010 10:47

Existentialismen

Ordet existentialismen har ett latinsktfranskt ursprung. Begreppet används för det mesta inom filosofin. Några kända filosofer är, som du kan läsa i boken, Sören Kirkegaard och Jean-Paul Sartre.

Begreppet existentialism uppkom först på 40–talet. Existentialismen är en filosofisk inriktning, med ett antal grundläggande synpunkter och påståenden som jag ska sammanfatta i punktform:

  • människan har en upplevd valfrihet
  • människan har ett eget ansvar för sitt livs utformning
  • det finns inneboende godhet hos varje människa
  • det finns en mänsklig värdighet att betona och framhålla
  • människan har inneboende resurser att utvecklas mot ett slags fullkomlighetsideal.

Med andra ord, existentialismen menar att människan är både deltagare och åskådare i sitt liv. Man menar att det inte finns någon mening med livet, men vi måste hitta vår mening i livet.

Enligt den existentiella filosofin har alla en valmöjlighet. I massmedia läser vi så gott som dagligen om personer som misshandlat, våldtagit och gjort andra människor mycket illa. Är liknande våldshandlingar en följd av egna subjektiva val eller kan man skylla på omständigheterna?

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards