Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 16 juli 2010

fredag kväll

Av Monica - 16 juli 2010 23:24

Veckan har sprungit iväg, redan helg....

Känns inte riktigt som fredag idag, då jag ska jobba i morgon på min lediga helg.

Ska jobba extra då en i personalen är sjuk.

Är bara mellan kl 7-16, så jag är ju ändå ledig mycket i helgen.

Behövs extra pengar så jag kan spara till till hösten, så det är bara bra man kan få jobba lite extra.


  


Skickade in sista provet i kursen Hemsjukvård igår, men har inte fått det rättat ännu. Skönt den kursen nästan är över, bara det muntliga slutprovet kvar där.

Tyckte inte kursen var så bra, läroboken var väldigt tråkigt skriven.


Ska ju skriva 5 uppsatser i sommar för valideringen av 3 kurser, och har bara skrivit 2 stycken ännu. Måste lägga på ett kol så det blir klart.


                                                 


Har hunnit träffa gubben min rätt mycket under veckan, då han kommit hit titt som tätt:))


Igår hade han tagit med sig grästrimmern och trimmat allt högt gräs jag hade runt infart, garage , hus och överallt medans jag var på jobbet.

Gulligt värre....

Han grävde även upp och flyttade min torkvinda då ett träd vuxit upp så mycket där den stod förut. Det sitter inte fast för gubben min.))


                                               


Jag har bakat tårta med min dotter idag, då hon fyller 16 år i morgon....

Ska köpa hem pizza efter jobbet i morgon och bjuda barnen på, dagen till ära!


                                 


Nu är det snart dags att tänka på refrängen då jag ska upp halv sex...


Hoppas ni alla får en trevlig helg!

Kram*

                                                  
   



 
 
wiper

wiper

17 juli 2010 09:05

Då har du fullt upp men som du säger pengar behöver man alltid. Tråkigt när en lärobok inte är intressant då blir det inte lika lätt att få in saker. Fast du har varit så duktig och du kommer säkert att få bra beyg ändå för ditt flit. Det blir mycket pluggande för dig även i sommar ser jag.

Härlig att du och mannen fått tillfälle att träffas så mycket också. Vad kul att du och dottern bakade tårtan tillsammans.

Ha en fin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards