Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 31 juli 2010

Lördag

Av Monica - 31 juli 2010 21:53

Är hos gubben i helgen.

Idag grillade vi limemarinerade kycklingfileér, vitlöksmarinerad fläskfilé, grillade squash med potatisgratäng, pepparsås och bearnaisesås till.

Blev fantastiskt gott, där stod vi i duggregnet och grillade och grillade....

Gick bra med ett paraply som skydd:)


Vi åt inomhus och hade bjudit hit mina föräldrar, Kents mor, hans äldsta son med flickvän och Kents yngsta förstås som är här hemma.

Det var mycket trevligt att träffa alla samtidigt.


Nu har det klarnat upp och vi ska krypa upp i soffan för att se på en film.

Blir nog filmen "Under taket lyser stjärnorna".


  (Kul bild på favoriten Bert som min dotter hade busat med mig och lagt in som skrivbordsunderlägg på min dator, hehe)


I helgen är det den stora festivalen "Piteå dansar och Ler" i min hemstad.

Jag och dottern var dit en sväng på onsdagskvällen, hittade en fin handväska i ett marknadsstånd för 100 kr. Bild kommer sen...

Men har flytt fältet från festligheterna till lugnet i denna by istället:)


Ha en fortsatt trevlig lördag....

Kram*                                       

 
 
Pisan

Pisan

1 augusti 2010 08:27

Vi grillade i regnet igår också :-) Det gick bra det med. Har köpt väska i marknadsstånd flera gånger och det har varit riktigt bra väskor faktiskt. Ha en fin söndag! KRAAAM! :-)

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

1 augusti 2010 13:51

Härligt att du varit hos din gubbe i helgen och det var ingen dålig grillad mat ni åt (mums!). Härligt att ni var några stycken.

Ja du den bilden var kul ;) Piteå dansar och ler har vi missat när vi varit däruppe men jag vet att min mans bror med familj brukar gå dit. Kul att du hittade en sån billig väska

Ha en fin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

2 augusti 2010 08:13

Godmorgon vännen =))
Vad trevligt med en familjemiddag *ler*
Min Emma var till PDOL i fredags och så Winnerbäck ...själv håller jag mig därifrån...fast jag gillar också Winnerbäck =))
Skönt med lugnet hos gubben , kan jag tro =))
Önskar dig en bra dag , varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards