Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 7 mars 2011

Ny vecka och närmare våren:)

Av Monica - 7 mars 2011 15:56

       Det känns som om det blir mer och mer sällan jag bloggar.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva om, och så har det blivit att man kollar och skriver mer på FB numera.

 

Lite synd då jag tycker det är kul att gå tillbaka i tiden på bloggen och läsa om vad som hänt tidigare.

Blir ju liksom en dagbok!

 

Har som sagt varit förkyld och hängig, men känner mig ganska så mycket bättre nu.

Lite täppt i näsan och bihålorna samt lite huvudvärk bara.

 

Jobbade i går och det gick rätt så bra.

 

  

Provade att filma en snutt med mobilen hos gubben i helgen, men det blev inte så bra i mörkret.

Ska prova att sätta in klippet här, hoppas det fungerar!

Det blev filmat från sidan, och jag vet inte hur man gör för att rotera klippet, om det ens går.

Hittar ingen funktion för det på mitt redigeringsprogram.

 


 

 

 

Han tände en brasa i sin fina vedkorg som han svetsat ihop.

Jag gjorde ju en fyrkantig som inte alls är lika fin.

Gott var det med en grillad korv i den ljumma kvällen:)

 

Sonen åkte hem till Örebro i går, har varit så kul att ha han hemma.

 

Denna vecka har dottern sportlov.

Jag har inget jobb denna vecka som jag vet om ännu iaf.

 

Här kommer ett par bilder från förra helgen då vi var på en skotertur.

 

Gubben är oigenkännlig så jag törs sätta ut bilden här, hihi..

 

     

 

Här är en bild av mig på jobbet igår. Måste ju prova den nya mobilkameran, som tyvärr inte är lika bra som på den gamla mobilen.

 

 

  

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

Helen

7 mars 2011 18:08

Oj så mysigt att tända eld så där i mörkret ; ).. Du får inte sluta blogga.. Tycker du har så fin blogg och alltid kul att läsa ; ).. Krya på dig nu och ta det lugnt.. Kram

Monica

7 mars 2011 23:14

Ja, visst är det mysigt att elda på kvällen:)
Tack för de gulliga orden om min blogg.
Ska inte sluta blogga, men känns ibland som om man bara skriver om samma saker hela tiden!
Kul det var att träffa er idag på Coop, omän det bara blev som hastigast!
Kram*

 
Maya

Maya

8 mars 2011 11:02

Neeej, Du får inte sluta blogga, Vännen! Jag är inte alls mycket på FB, om jag loggar in är jag utloggad efter nån minut igen. Tycker FB är så boring! Roligare att läsa bloggar ju ;)

Myspys med eldkorg :) Vi har inte eldat i våran så mycket ännu, är mera vid grillplatsen. Det är ju så härligt med vårkänslor nu. Kul att höra Din röst i klippet, jag pratar ju inte nånting i mina klipp haha. Du får vända kameran rätt nästa gång, gör en provfilmning före om Du är osäker ;)

Krya på Dej så vi kan träffas snart igen :) Det är ju ett tag sen nu!

Kramar i massor!

http://maypel.wordpress.com

Monica

8 mars 2011 12:49

Nejdå, ska inte sluta blogga, blir bara lite glest emellanåt:)
Har ju ny mobil så jag har inte lärt mig den ännu, man kan även rotera bilder direkt i mobilen, men hann att föra över den till datorn innan jag testat.
NÅja, man lär sig med tiden:)
Jo, vore trevligt att träffas snart..
Kram*

 
Maya

Maya

8 mars 2011 15:18

Jaså det var med nya mobilen Du filmat? Vet inte hur det är med den men med Pelles lilla pocketkamera går det inte rotera film, bara bilder, när det blir fel väg :(

Jag kan inte min mobil än heller så det tar sin lilla tid haha :)

Ha en fin e.m & kväll! Kram på Dej!

http://maypel.wordpress.com

Monica

8 mars 2011 22:10

Jo, det var med den nya mobilen, mycket att lära med en ny mobil, är ju mer som en dator:)
Svårast är att ringa och sms:a med den:(
Kram*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards