Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 1 april 2012

1 April

Av Monica - 1 april 2012 19:28

  Idag är det första april och ingen har försökt att lura mig än :)

Har å andra sidan inte heller lurat någon !


Skulle ju berätta något spännande om det gick som jag ville!!

Och det gick precis som jag vill och hoppades....  

Ni som är vän med mig på facebook vet ju redan vad det är,

men för er andra som följer mig här kan jag berätta att jag

sökt ett jobb och jag fick tjänsten.

Jag börjar den 1 maj och det känns verkligen spännande.

Det känns så himla skönt att äntligen ha en fast tjänst igen efter att ha vikarierat

några år.

Så skönt med tryggheten att veta hur man ska jobba och få en fast inkomst varje månad.


Däremot så kommer jag att sakna min nuvarande arbetsplats och framförallt mina

arbetskamrater något oerhört, så det är lite blandade känslor just nu.

Men jag hoppas det ska bli bra även på min nya arbetsplats där jag vikarierat

förut lite grann.


Gubben bjöd ut mig på middag på vår favoritrestaurang på kvällen för att fira min anställning :)

Så här glad var jag för det och mitt nya jobb !


 


 


En bild på gula fina påskliljor som jag köpte, däremot

luktade dom nåt fruktansvärt starkt så nu har jag ställt ut dom på bron.

Men våriga och fina är dom ju.


 


Idag har jag bjudit mina två yngsta barn med deras respektive på söndagsmiddag.

Jag gjorde Sjömansfärs som jag verkligen gillar.

Till efterrätt gjorde jag vår favoritdessert Persikopaj med vispgrädde.

Dottern hade just övningskört med sin pappa så jag bjöd även han på middag.

Mycket trevligt att träffas tillsammans allihop och prata om gamla minnen :)


Denna månad ska jag mest jobba natt på två ställen.

Har fått ganska bra med jobb hittills.

Sen blir det ju dagtid heltid på min nya arbetsplats.

Ska även ta ett par veckors semester i sommar, känns

fantastiskt skönt och hoppas man kan hitta på nåt kul då   


Men det är en bit kvar dit ännu, men nåt att se fram emot :)

Till hösten tänke jag också försöka vara ledig en vecka för att åka

iväg utomlands på semester.


På husfronten står det tyvärr stilla ännu, men hoppas förstås att det ska dyka upp någon köpare snart.

Om två veckor händer något riktigt trevligt, då kommer nämligen min äldsta

son hem från Örebro tillsammans med sin flickvän som jag aldrig träffat.

Blir riktigt kul att få rå om dom några dagar !


Här kommer en bild på mina barn då vi var och åt på Sushirestaurang för ett par veckor sen.

Sushin smakade himmelskt, och det var många olika bitar.


  

 I går var en härligt dag då jag och gubben tillbringade en del av den på skotercross tävling.

Solen sken hela dagen och tävlingen var riktigt spännande.

Här kommer en bild därifrån.


 

Puss och Kram så länge

 
 
Maya

Maya

2 april 2012 11:24

Vad mycket spännande som hänt och händer...nu går det bara framåt marsch ska Du se! Våren innebär ju fler husköpare så vi håller tummarna hårt att det ska bli ett uppsving för Er! Fina bilder, det märks att Du har en bättre kamera :)

Ser fram emot att få bjuda på kaffe på vårt soldäck nån dag! Bara Du är ledig och det är soligt samtidigt ;) Förvisso har vi även tak på vårt hus om det inte är soligt åxå hahaha.

Kram kram!

http://maypel.wordpress.com

Monica

2 april 2012 16:23

Ja, vi får hoppas det kommer någon husköpare snart! Då vore ju lyckan total :)
Har tagit bilderna här med min mobilkamera som är ganska hyfsad ändå!
Hoppas det blir sol och varmt någon dag så ska jag försöka dyka upp hos dig!

Kram Krma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards