Monicas vardag!

Alla inlägg den 24 oktober 2011

Av Monica - 24 oktober 2011 18:37

         Nu är huset där jag , min dåvarnade make och första son bodde i mellan åren

1987-1991 till salu igen.

Vi köpte huset när vi var 19 år och bodde där tills vi var 23 år,

och har många fina minnen därifrån.

Det har gjorts en hel del i huset, och det ser jättefräscht och mysigt ut.

Jag trivdes bra i detta hus men det blev tyvärr för litet när vi skulle få ett barn till.


Skulle gärna köpa huset igen om jag hade möjlighet, tror jag skulle trivas toppen där!

Men nu ska jag och gubben hitta nåt gemensamt som passar allas behov,

och det kommer säkert att dyka upp den dagen vi sålt våra nuvarande hus   


Klicka HÄR om ni vill se mitt gamla hus som det ser ut idag!

Av Monica - 24 oktober 2011 18:20

            Har jobbat i helgen, bortsett från lördagen då jag tog en semesterdag!


Igår när jag var på jobbet så fick jag ett sms av gubben om att jag hade en present

på bilrutan!

Nyfiken som jag är så gick jag genast till parkeringen för att kolla,

och där fastklämd vid vindrutetorkaren så var ett litet paket med en gullig

ljusslinga med svarta och vita pärlor.

Man kan använda den till mycket, men meningen är väl att ha den på bordet vid dukning.

Det är LED -lampor som går på batteri, så de lyser nog länge ändå.

De gav ett mysigt sken och var jättefina.

Tack än en gång världens goaste, kärleksfulle gubbe!

Älskar dig såååå....


 


Idag på min lediga dag hämtade jag dottern från skolan när hon slutade kl.12

Åkte iväg och tränade ett pass, och det var nog ännu roligare denna gång!

Ökade på vikterna och längtar tills nästa gång vi ska träna som nog blir på onsdag.


Kände oss hungriga eftråt och brassade med varsin god Blandsallad på Blå Ängeln som i

vårt tycke har de godaste salladerna i stan.


   


I lördags när jag vaknade upp hos gubben så var det vitt ute,

ner föll stora lapphandskar....

Kul för de som gillar snö, mindre kul för de som vill ha grönt året om....


 


Min älskade son kom förbi oss idag efter jobbet, och jag fick bjuda honom

på Spagetti och köttfärssås som jag hade i frysen.

Hade tyvärr inget nylaget idag då vi åt ute.

Det är så kul när han kommer och hälsar på, man saknar pojkarna här hemma.


 

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards