Monicas vardag!

Alla inlägg den 6 november 2011

Av Monica - 6 november 2011 19:13

                 Improviserade detta recept lite av vad jag hade hemma.

Så här gjorde jag: (6 port)


 




* Skala och skiva 8-10 potatisar

* Bryn 600 g köttfärs tillsammans med

* en halv skivad purjolök

* 1 hackad gul lök

* 2 vitlöksklyftor

* en röd paprika i små bitar

* Krydda med en påsen tacokrydda

* salt och svartpeppar

* Oliver , fetaost, ädelost eller vad du har hemma är också gott i


* Blanda ihop potatisskivorna med köttfärsblandningen i en stor ugnsform

* Häll över 5 dl grädde, ev blandad med en burk tomatsås eller salsa och rör om allt igen innan du ställer in

   i ugnen.

* Lite riven ost över sista halvtimmen i ugnen


* Ställ i ugnen på 225 grader i 1 - 1 ½ timme tills potatisen är riktigt mjuk och fått fin färg.




Av Monica - 6 november 2011 18:45

       Ja, då var ännu en ledig helg till ända....

Helgen har varit toppen och den har tillbringats i gubbens hus.

Men på lördagen så åkte vi till Haparanda för att shoppa och kolla lite.

Vädret var inget att hurra för då det regnade både dit och hem.


Jag var ute efter ett par varma, sköna stövlar så första stoppet blev på

Skopunkten.

Hittade nästan genast ett par skor som var sköna, snygga och praktiska.

Känner mig jättenöjd, och det som var så bra är att det är snörning framtill

så man kan reglera dom, det är inte lätt att hitta bra stövlar om man har korta och kraftiga ben.


 


           På IKEA handlade jag inte så mycket då jag inte behövde något särskilt.

Men dottern fick sig en kontorsstol och påslakan.

Köpte faktiskt ett nytt toalock i svart och det gjorde stor skillnad i badrummet.

Ljus och lite småplock följde också hem.

Åt och fikade gott gjorde vi förstås.



Nu i afton bjöd jag sonen och hans flickvän på middag här hemma.

Jag gjorde en potatis/köttfärsgratäng som var riktigt god.

Hade dukat fint i köket med ljus och belysningen jag fick av gubben som man lägger på bordet.


 


Jag skriver hur jag tillagade gratängen i ett nytt inlägg som jag lägger in under recept.


Här är min yngre son med hans söta flickvän Elina.

De har hållt ihop i drygt 7 månader och är så tuttinuttiga och fina ihop.   


 


Här är en bild där även min söta dotter och vovven Maja är med!


   

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards