Monicas vardag!

Alla inlägg den 27 november 2011

Av Monica - 27 november 2011 21:00

                Det blev mycket kaffeprat i dag, och här kommer mera, hihi

Har alltid gillat kaffekoppar och muggar.

Tycker det är kul att variera lite.

Det är inga dyrgripar jag köpt, utan mest från IKEA eller såna jag fått i present.

Fick lust att fota några av mina koppar och muggar.

Jag har faktiskt ännu fler sorter, men de får jag ta bild på nån annan gång.

Kameran gick som sagt sönder, så en del bilder är tagna med min dåliga mobilkamera.


              

Känner mig verkligen som en supershoppare idag som det står på sista muggen....  

Den muggen fick jag i present av min vän Maya som tycker jag gör så bra fynd, hihi


Dessa kaffebryggare har jag tidigare använt om jag fått främmande.

Den lilla gillar jag verkligen, den är så himla fin i sin gammeldags stil, och den vaniljgula plåten.

Köpte den i Älvsbyn på Två Ting tror jag det heter.

Gott kaffe blir det även i dessa, men inte LIKA gott som i min nya bryggare! :)


   


Dessa bokstäver i trä fick min gubbe av mig i present i torsdags.

Det blev så fint i hans sovrumsfönster.

Önskar träbokstäver att sätta på en tavellist , kanske en julklapp ??

Finns ju så många olika fina, vackra ord....

Detta ord är ett av mina favoritord !  


Vi fikade även lite gott....

 



Av Monica - 27 november 2011 20:20

                          Efter dagens jobb så åkte jag och dottern till Luleå för att shoppa loss lite.

Hade sett min drömkaffebryggare i ett reklamblad jag fått tidigare i veckan.

Har väntat på att den rätta bryggaren ska dyka upp till ett hyfsat pris,

för jag tänkte att nu ska pulverkaffe bli ett minne blott här i huset!

Inte för att det är nåt större fel på frystorkat snabbkaffe , men när jag ska njuta

av en kaffekopp så ska det vara riktigt smakligt kaffe.

                   

                                                  

                 

Nu hittade jag den äntligen och jag har köpt den i julklapp...till mig själv, hehe...

Hann knappt innanför dörren innan den var uppackad och provbryggd....

Här slår vi inte in några klappar och väntar i onödan inte, hehe

Behöver väl knappast säga att kaffet smakade underbart...

Köpte ett färskt paket Löfbergs lila också...

Är hur nöjd som helst...

Aromaväljare är det, timer, och automatisk avstängning efter 2 timmar...

Den signalerar t om när kaffet är klart, haha....

Att det lyser blått ur displayen var ju inget minus..

Bling bling och lamptokig som man är   

Den såldes nu för 599 kr istället för 899 kr.

DET VAR EN STYCKEN KVAR,  så jag är glad att jag hann greppa den   


Här kommer en bild på underverket!


 


De hade öppnat en ny affär på storheden i Luleå som heter Stadium Outlet.

De hade massor med fina kläder till bra priser.

Hittade där en jättefin vinterkappa till halva priset.

Den hade kostat 1000 kr men nu 500 kr.

Mycket skön var den och dessutom hade den reflexer, hihi...

Det gillar vi här i mörka Norrland!   


   


Var väldigt sugen på att köpa mig en ny digitalkamera också på nyöppnade

Media Markt, de hade en fin Nikon kamera med uppladdningsbart batteri för

777 kr!!

Men man kan inte köpa allt tänkte jag....

Dessutom har jag ju en digitalkamera som inte är alltför gammal, men

som tyvärr slukar batterier....

De uppladdningsbara som jag köpte till räcker inte heller till många bilder....

Vad tror ni händer när jag kommer hem och ska ta foton av mina

nyförvärv????

Joo.... Min kamera slutar att fungera helt...

Den slår bara av sig hela tiden jag trycker på utlösaren.

SKIT OCKSÅ!


Nu vet jag vad jag ska önska av tomten, men det där erbjudandet räcker

ju inte så länge...Fanns inte så många kvar heller.


----------------------------------


Köpte en julklapp till yngsta sonen.

Hoppas han blir glad...

Utan att avslöja alltför mycket så kommer även han att invigas

i Android världen på julafton, hihi...


En klapp avklarad....


En blomma tyckte jag att jag var värd...

Azalean var så himla söt så jag köpte den.

Blev fint på köksbordet så här i adventstider.


 


Efter shoppingturen var vi hungriga så jag och dottern

körde in till Luleå stad för att äta på min och gubbens favoritrestaurang Diamant.

Dottern tog Tandoori chicken

och jag tog Garam Chicken.

Gott gott som vanligt.


   


Har ju mer att skriva om men gör det i ett nytt inlägg...

Blev mycket det här!





Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards