Monicas vardag!

Alla inlägg den 7 december 2009

Av Monica - 7 december 2009 22:05

Min lysande tomtenalle som jag brukar ha på väggen vid ingången på huset har gett upp!

Blev istappar som fick ersätta honom!

Rätt mysigt sken blev det i mörkret...


  

Av Monica - 7 december 2009 16:18

Hittade julklappar på stan idag, skönt!


Inte så mycket kvar nu, köper ju som bara till barnen, men inte lätt till pojkarna!

Dottern önskar sig hur mycket som helst...


På Indiska hittade jag nåt jag fastnade för...

En lampa som ser ut som Buddha, (Eller kanske nån annan Gud) jag som älskar lampor...( Den i guld går på 220 V )


Jag sätter upp den på min önskelista!   

Gubben brukar kalla mig sin lilla Buddha...haha....

Finns kanske vissa likheter  



  


Av Monica - 7 december 2009 16:05

I helgen har jag ju varit i älvsbyn.

På lördagen åkte vi till Luleå för att kika efter julklappar.

Hittade faktiskt ingenting förutom elementen till vardagsrummet.

Har fönstret så långt ner så jag har inte hittat konvektor element i rätt storlek tidigare. Så nu slog jag till då ett av elementen har lagt av helt.


Nu har jag fått dom på plats och det blev fint och skönt med värme igen.

Det bästa av allt är att det lyser i rött hur många grader det är på dom och att man kan ställa in digitalt!  


  


Vi var rätt hungriga sen och körde för att hitta någon mysig restaurang i utkanten.

Vilket vi gjorde! Det blev vår nya favvo-restaurang.

De har indiskt, kinesiskt och pizza på menyn.

Tog förstås en stark indisk rätt som var helt underbar. Nybakat Nanbröd eller Papadan (!) bröd till... Bra priser och trevlig personal dessutom!

Så har ni vägarna förbi så kan jag rekommendera restaurang Diamant som ligger på Stationsgatan 27.

Precis bredvid ligger en Sushi-bar som jag och barnen besökte en gång.

De serverar otroligt god Sushi där om man gillar det...


  




På kvällen var jag så sugen på att svetsa så vi drog iväg till Kents jobb så jag fick svetsa av mig lite...Var mest sugen på att köra med pinne ....

 Han tvättade och fixade bilen medans...


  

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards