Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 8 november 2011

Kort dag

Av Monica - 8 november 2011 14:08

             Skönt att sluta tidigt idag, är inte så ofta man har korta turer nu!


 


I går efter jobbet och middagen så åkte jag och dottern och tränade,

kändes lite tungt att komma sig iväg då jag kände mig lite trött efter arbetsdagen.

Men min kloka dottern peppade mig att vi skulle åka iväg och att det skulle kännas så

skönt efteråt.

Visst hade hon rätt, kändes kul när vi väl var där och träningen gick som en dans.

Har ökat på mina vikter ganska rejält sen jag började, och mer ska det bli!


Nu ska jag snart iväg och hämta dottern på skolan för att åka och äta med henne

och sonen, sen blir det utvecklingssamtal på skolan.


Ikväll blir det att hälsa på min vän här i närheten som just kommit hem från Turkiet.

 

Det är helt otroligt så varmt det är för årstiden,

det har varit +8 grader idag från det att jag steg upp i morse.


Här kommer en bild som jag tog denna tid förra året.

Då kom snön i mitten av oktober och tinade aldrig bort som den oftast brukar.



Bilderna nedanför är kring  denna tid för 2 år sedan!


           

Önskar er alla en trevlig tisdags kväll!

Kram

  

 
 
Ingen bild

Helen

9 november 2011 07:29

Oj, var det så pass med snö då! Kul med bilder, för jag kommer ALDRIG ihåg år från år.. Härligt med någon som peppar till träning ; ).. Det är ju det att ta sig iväg.. Ha det gott.. Kram

Monica

9 november 2011 17:54

Jag kommer heller inte ihåg från år till år, därför är det så kul med bloggen där man kan blicka tillbaka :)
Ja, det är bra att dottern peppar mig lite, hon har bättre disciplin än mig :)
Kram

 
wiper

wiper

9 november 2011 08:55

Vilka härliga bilder från förra året. Jag älskar snö och lite kyla. Här har vi i alla fall haft 1 grad kallt på morgonen men nu är det solsken. Vad bra att du har en dotter som peppar dig. Kommer man bara igång och får in rutinen så brukar det gå bra

Ha en fin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Monica

9 november 2011 17:51

Ja, det blev tidigt med snö i fjol, och mycket snö de sista åren dessutom. Tycker väl snö är trevligt i små mängder för ljusets skull, men det gör inget om den kommer sent! :)
Kram

 
Maya

Maya

9 november 2011 20:30

Javisst är det konstigt, att det är så varmt och grönt fortfarande. Skönt med sol då. Men idag har jag inte kunnat njuta av solen, tyvärr drog jag ner markiser och rullgardiner för att jag fick sån hemsk migrän. Har kräkts hela dagen, först nu börjar medicinen verka, de andra tabletterna kom ju upp hela tiden. Men då får jag TN-smärtor nu istället, har väl triggat igång det när jag kräktes kan jag gissa. Fy :(

Skönt med halvdag för Dej!

Kramar i massor!

http://maypel.wordpress.com

Monica

10 november 2011 16:10

Ja, verkligen härligt väder för årstiden, snön hinner säkert komma ändå, vintern är lååång..
Usch vad tråkigt att du fått migrän och smärtor, önskar du fick vara helt frisk och slippa ha ont...
Skönt att sluta tidigt ibland :)
Kramar i massor även till dig..

 
Ingen bild

Lena

9 november 2011 23:27

Kul att du kom förbi...skulle nog behöva lite Monica tid haha...

Monica

10 november 2011 16:08

Kul att träffa dig, du får svänga förbi mig nån dag eller kväll...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards